۷۰ دانشجوی تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور دانش آموخته شدند

۷۰ دانشجوی تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور دانش آموخته شدند

بجنورد-ایرنا- ۷۰ دانشجوی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور که در چند رشته مختلف تحصیل کردند ،دانش آموخته شدند

به گزارش ایرنا علیرضا حسینی پنجشنبه شب در جشن دانش آموختگی این دانشجویان بر لزوم تجهیز به دو بال علم و اخلاق تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجویان باید به این دو بال مجهز شوند تا در تمامی مراحل زندگی و کار بتوانند خوب نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در قرآن و آموزه‌های دینی نیز بسیار به داشتن دو بال علم و اخلاق تاکید و سفارش شده است چرا که هر کدام از اینها نباشد مانع پرواز خواهد شد.

وی با بیان اینکه انسان بدون اخلاق هیچ معنی نخواهد داشت گفت: مشکلاتی که در جهان امروز و به خصوص در جنگ‌ها رخ می‌دهد به علت نداشتن اخلاق همراه علم و دانش است، زمانی که علم بدون اخلاق رشد کند هیچگاه به تعالی نخواهد رسید و به قهقهرا می‌رود.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد از دانش آموختگان خواست تا اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهند و افزود: به عنوان کارمند، همسر، خواهر و یا دوست باید اخلاق را مد نظر داشته باشید تا دچار آسیب‌های مختلف نشوید و از تمامی کارها سربلند بیرون بیایید.

حسینی با بیان اینکه کسی که تنها علم دارد آراسته و نظیف نخواهد بود اظهار داشت: دانشجویان از بین اساتید افرادی را به عنوان الگو انتخاب می‌کنند که مجهز به دو بال علم و اخلاق باشد.

وی افزود: دانشجویان هیچگاه از تحصیل فارغ نخواهند شد، چرا که در تمامی طول زندگی باید به علم و دانش بپردازند، هم اکنون مدت کوتاهی از تحصیل آسایش پیدا می‌کنید برای کسب مدارک بالای علمی باید تلاش کنید.

هم اکنون دو هزار و ۸۳۰ دانشجوی دختر در تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور در ۲۰ رشته کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال تحصیل هستند.

دانشجویان دانش آموخته شده در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، عربی، کامپیوتر، حسابداری، زبان انگلیسی، فیزیک مهندسی و شیمی تحصیل کرده بودند.

دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال ۹۱ با هفت رشته و جذب ۲۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه‌های تک جنسیتی کشور دارد.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد در دهکده مقاومت، تالار لاله برگزار شد.