رئیس دانشگاه کوثر عنوان کرد؛

کوثر دانشگاهی با سیستم ارتباطی وتعاملی

کوثر دانشگاهی با سیستم ارتباطی وتعاملی

رئیس دانشگاه کوثر با اشاره به سیستم ارتباطی و تعاملی دانشگاه گفت: من مدیر پشت میز نیستم بلکه مدیر میدانی و عملگرا هستم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثردکتر علیرضا حسینی در بازدید از هفته نامه سیاحت شرق مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه  دانشگاه کوثر ویژه خواهران  درسال 1391 با مصوب شورای گسترش در بجنورد تاسیس شد اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 17 رشته مقطع کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته شده است.

دکتر علیرضا حسینی با اعلام اینکه کوثر از نظر شمار دانشجو در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور عنوان دوم را دارد گفت: دانشگاه کوثر علاوه بر رشته های علوم انسانی در رشته های فنی مهندسی نیز دانشجو می پذیرد و در آینده رشته های میان رشته ای و کارآفرین نیز ایجاد خواهد شد .

دکتر حسینی با اعلام اینکه اکنون دانشگاه کوثر افزون بر 2 هزار و 700 دانشجو دارد که حدود 60 درصد آنان غیربومی و از استان های مختلف کشور جذب شده اند گفت: در سال جدید سه ساختمان خوابگاه ها برای رفاه حال دانشجویان غیر بومی علاوه بر ساختمان های قبلی در مدت 15 روز تجهیز شد که با کمک دکتر خباز استاندار خراسان شمالی برای تجهیز خوابگاه ها به اتاق مشاوره، تربیت بدنی و بوفه،700 میلیون ریال تأمین اعتبار مصوب شده است .

 وی با اعلام اینکه دانشگاه کوثر به عنوان تنها مرکز آموزش عالی تک جنسیتی شرق کشور با کمبود شدید فضای آموزشی،اداری وخوابگاهی مواجه است ادامه داد: اکنون این دانشگاه برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می کند و  با اشاره به توانایی بالای این دانشگاه از نظر علمی و نرم افزاری، خواستار مساعدت دستگاه های مختلف استان برای رفع نیازهای فیزیکی این دانشگاه ش وهمچنین از تمام خیرین برای کمک به دانشگاه در ساخت وتجهیز خوابگاه دعوت به عمل آورد.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه کوثر جوان با رزومه های عالی هستند افزود: خوشبختانه دانشگاه کوثر جوان است و عمده دانشجویان آن کارشناسی هستند که ظرفیت خوبی برای کارآفرینی است.

معاون داشجویی دانشگاه کوثر نیز در این بازدید عنوان کرد:ما جهت رفاه ، آسایش و امنیت دانشجویان دانشگاه به دنبال ایجاد یک مجتمع خوابگاهی برای دانشجویان غیر بومی هستیم.

دکتر رمضانعلی نادری مایوان افزود: از دانشجویان خوابگاهی مستقر در مجتمع های خوابگاهی خودگران بازدید خواهیم کرد و موقعیت آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در آینده بتوانیم تمام دانشجویان دانشگاه را در یک مجتمع خوابگاهی اسکان دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه کوثر نیز در این بازدید با بیان اینکه دانشگاه ازحیث نیروی انسانی و نرم افزاری بی‌نظیر است گفت: دانشگاه کوثر در ابتدا با تعداد شش نفر اعضا هیات علمی آغاز به کار کرد که  اکنون شصت و یک نفر اعضا هیات علمی جوان که جزء برترین‌های کشور هستند را جذب کرده است و توانسته جایگاه خوبی را از نظر علمی و تحقیقاتی کسب نماید.

علیرضا موذن افزود: یکی از اساتید ما در میان یک درصد برترین های جهان در فناوری نانو که از این حیث دانشگاه کوثراز نظر پژوهشی و آموزشی در حوزه علوم انسانی و همچنین علوم مهندسی و پایه خوش درخشیده است.

دکتر موذن بیان داشت: اساتید و دانشجویان ما در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فارابی دارای کسب مقام شده اند وافزود: در سال گذشته دو دانشجو ما به عنوان صاحب استعدادبرتر از جوایز بنیاد ملی نخبگان استفاده کردند.

معاون آموزشی دانشگاه کوثر با بیان اینکه دانشگاه کوثر دانشگاهی متفاوت است ادامه داد: دانشگاه از نظر پژوهشی در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سایت ISC رتبه 61+ ، در قسمت پژوهش رتبه 70 و در جایگاه بین المللی رتبه 9را در سال 95-96 کسب کرده است.

علیرضا موذن افزود: طبق اطلاعات سایت UniRef در سال 1392، این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور از رتبه 585 برخوردار بود و در سال 96 به رتبه 236 صعود کرد و در میان دانشگاه‌های دولتی از رتبه 117 به 83 رسید. این در حالی است که تنها شش سال از قدمت دانشگاه می گذرد .

وی اذعان داشت 40 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه کوثر در تحصیلات تکمیلی سفیر ما در دانشگاه های دیگر هستند.