کسب مقام ششم دانشگاه کوثر در نخستین دوره المپیاد ورزش های دانشگاه های استان

کسب مقام ششم دانشگاه کوثر در نخستین دوره المپیاد ورزش های دانشگاه های استان

دانشگاه کوثر مقام ششم نخستین دوره المپیاد های  ورزشی دانشگاه های استان که با حضور ورزشکاران 28 مرکز آموزش عالی برگزار شد را  از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در این دوره از مسابقات که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد حدود 2 هزار دانشجو در رشته های مختلف ورزشی به رقابت پرداختند که در رده بندی نهایی براساس مجموع مدال های دختران و پسران دانشگاه ها ، دانشگاه کوثر با وجود تک جنسیتی بودن در جایگاه ششم این رقابت ها قرار گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که در پایان این المپیاد در مجموع توزیع مدال ها دانشگاه کوثر 12 مدال شامل 4 طلا ، 6 نقره و 2 برنز کسب کرد.
بر اساس این گزارش فوتسال، جودو، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، بدمینتون، شنا، کاراته، شطرنج، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و دو و میدانی به عنوان رشته های این المپیاد بود که رشته کشتی تنها در بخش پسران برگزار شد.

بنابر این گزارش در رشته شنا عارفه کاظمی دانشجوی دانشگاه کوثر در این رقابت ها در بخش انفرادی دو مدال طلا و یک مدال نقره این رقابت ها را کسب کرد.

وهمچنین  تیم کاراته دانشگاه کوثر در این رقابت ها در بخش انفرادی سحر سلطانی مدال طلا ، ندا ایزانلو ‌مدال طلا و مائده طاهری مدال برنز این رقابت ها را کسب کردند و در قسمت تیمی حائز مقام دوم  شدند.

بر اساس این گزارش تیم شطرنج دانشگاه کوثر با 4 بازیکن در این رقابت ها مقام دوم تیمی را کسب کرد و در انفرادی زهرا اسمعیل پور دانشجوی رشته حسابداری به مقام دوم و فاطمه جباران دانشجوی رشته ریاضی مهندسی مقام سوم این رقابت ها را کسب کردند.

و در مسابقات دو و میدانی دختران، دانشگاه کوثر حائز مقام چهارم  و در دوی  4 در 100 متر امدادی دانشگاه کوثر تیم دوم این مسابقات شد.

همچنین در نتایج انفرادی دوی ۱۰۰ متر  سارا سنچولی مقام دوم، دوی ۸۰۰ متر ، لیلا تاتاری مقام دوم و در دوی ۵ هزار متر وفاطمه خاکپور مقام دوم را از آن دانشگاه کوثر کردند.

گفتنی است در این مسابقات که به منظور انتخاب ورزشکاران برتر دانشگاه های استان برای عضویت در تیم ملی دانشجویی برگزار شد دانشگاه بجنورد مقام نخست ، ورزشکاران دانشگاه های آزاد و پیام نور دوم و سوم شدند.