کسب مقام دوم تیمی دانشگاه کوثر در مسابقات شطرنج استانی

کسب مقام دوم تیمی دانشگاه کوثر در مسابقات شطرنج استانی

دانشگاه کوثر در مسابقات نخستین المپیاد ورزشی دانشگاه های استان که به میزبانی مراکز مختلف دانشگاهی استان برگزار شد در رشته شطرنج حائز مقام دوم تیمی در بین هفت تیم شرکت کننده و در رشته دو و میدانی حائز مقام چهارم تیمی بین سیزده تیم شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر تیم شطرنج دانشگاه کوثر با 4 بازیکن در این رقابت ها حضور یافت و مقام دوم تیمی را کسب کرد و در انفرادی زهرا اسمعیل پور دانشجوی رشته حسابداری به مقام دوم و فاطمه جباران دانشجوی رشته ریاضی مهندسی مقام سوم این رقابت ها را کسب کردند.

در مسابقات دو و میدانی دختران نیز که در استادیوم ۱۹ مهر بجنورد برگزار شد دانشگاه کوثر حائز مقام چهارم بین 13 تیم شرکت کننده  و در دوی  4 در 100 متر امدادی دانشگاه کوثر تیم دوم این مسابقات شد.

همچنین در نتایج انفرادی دوی ۱۰۰ متر  سارا سنچولی مقام دوم، دوی ۸۰۰ متر ، لیلا تاتاری مقام دوم و در دوی ۵ هزار متر وفاطمه خاکپور مقام دوم را از آن دانشگاه کوثر کردند.

بنا به این گزارش مسابقات المپیاد ورزشی دانشگاه های استان  که به میزبانی مراکز مختلف دانشگاهی استان برگزار می شود از 17 تا 28 آذر ادامه خواهد داشت و در این مسابقات حدود 2 هزار دانشجو از 28 دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان در این مسابقات حضور دارند.

 این المپیاد ورزشی در 24 رشته برگزار می شود که پسران در 13 رشته و دختران در 11 رشته رقابت می کنند.

همچنین رشته های فوتسال، جودو، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، بدمینتون، شنا، کاراته، شطرنج، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و دو و میدانی از جمله رشته های در نظر گرفته شده برای این مسابقات می باشند.

براساس این گزارش رقابت های المپیاد ورزشی استانی  زیر نظر فدراسیون ورزش های دانشگاهی برگزار می شود که از زیرشاخه های فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی است .

بنا بر این گزارش مسابقات فوتسال و شطرنج در دانشگاه پیام نور، مسابقات هندبال در موسسه آموزش عالی اشراق، مسابقات والیبال در دانشگاه فرهنگیان و مسابقات جودو و شنا با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن های ورزشی این اداره و بقیه رشته های ورزشی با هماهنگی هیئت های ورزشی مربوطه در سالن های در نظر گرفته شده برگزار می شود.


گفتنی است در زمان برگزاری مسابقات از کمیته استعدادیابی هم حضور خواهند داشت و نفرات برتر این المپیاد در صورت اعلام برای حضور در تیم ملی دانشجویی به منظور شرکت در یونیورسیاد دانشجویان جهان، معرفی خواهند شد.

دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر در محل برگزاری این رقابت ها حضور یافت واز نزدیک شاهد رقابت شطرنج بازان دانشگاه کوثر با دیگر رقبا بود.