پیوستن دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

پیوستن دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از ایرنا دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر بجنورد، به عضویت شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام (سی. آی. ان. وی. یو) درآمد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از شبکه های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با نام اختصاری کامستک (COMSTECH) است که برای تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه با تعمیق و تثبیت آموخته‌ها تلاش می‌کند و اساتید و دانشجویان از طریق این شبکه می‌توانند با توجه به علایق و گرایش‌های خود به عرضه توانمندی خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی بپردازند.

علیرضا حسینی،  هدف از راه اندازی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام را ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی دانست که با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و علاوه بر اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، زمینه انجام پروژه‌های مشترک برای اعضا را فراهم می سازد.

گفتنی است، دانشگاه هایی که خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی خود را به صورت الکترونیکی و مجازی در حیطه جهان اسلام ارائه می دهند، می‌توانند در این شبکه دانشگاهی عضویت داشته باشند.

دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال ۹۱ با هفت رشته و جذب ۲۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.  

هم اکنون افزون بر سه هزار دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه زیر نظر ۵۴ استاد و عضو هیات علمی تحصیل می کنند.