پیش به سوی تحقق اهداف مدیریت سبز

پیش به سوی تحقق اهداف مدیریت سبز

 

دکتر علیرضا حسینی در سالن فرهنگ دانشگاه کوثر بر تحقق اهداف مدیریت سبز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر ضمن گرامیداشت ایام مبارک ربیع الاول گفت: در راستای فرهنگ سازی موثر برای حذف و کاهش استفاده از مواد پلاستیکی و کاغذی در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی و سیاسی بوده و هم‌اکنون به‌عنوان تهدیدکننده حیات انسان و کلیه زیستمندان آن به عمده‌ترین چالش‌های جهانی تبدیل‌شده‌اند افزود: کلیه دولت‌ها، ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها برای حیات و بقا نیاز به راه‌حل اندیشی، مشارکت و عزمی ملی جهت بهینه‌سازی الگوی مصرف مواد و انرژی، حفاظت و احیای محیط‌زیست دارند.

 وی اذعان داشت:  مدیریت سبز بعنوان یکی از راهبردها درخصوص حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب محیط زیست، کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها می‌باشد بنابراین دانشگاه کوثر با هدف ارتقای دانش محیط زیستی و فرهنگ سازی در سطح دانشگاه و به منظور کمک به موفقیت اجرای راهبرد دانشگاه سبز، حفظ محیط زیست و حرکت به سمت روزهای بدون خودرو و هوای پاک طبق تفاهم نامه با بانک رسالت شرایط خرید دوچرخه برای کارکنان را فراهم کرده است.

دکتر حسینی گفت: ما تمام تلاش خود را برای تأمین رفاه و آسایش اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه می کنیم.

در ادامه مراسم مهندس رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تقدیر از افرادی که در راستای شهر پاک قدم برداشته اند گفت: در سرانه های جهانی ایجاد شرایط زیرساخت استفاده از دوچرخه، ایران عقب است.

وی ادامه داد: با استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل، ترافیک و بیماری هایی که به علت عدم تحرک است کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه رابطه مستقیم بین ورزش و سلامتی وجود دارد بیان داشت: در بجنورد شرایط خوبی برای ورزش بانوان مهیاست.

رجب زاده با بیان اینکه استانداری حامی ورزشکاران و ورزش دوستان است افزود: باید ورزش بخشی از زندگی مردم باشد و در زندگی آنها حضور داشته باشد.

در پایان مراسم به برگزیدگان مسابقات برگزارشده در هفته تربیت بدنی جوایز اهدا شد و به صورت نمادین دوچرخه کارکنان تحویل شد.