پیام ریاست دانشگاه به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ‍۱۵ خرداد

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ‍۱۵ خرداد

دکتر محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه کوثر، در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در متن این پیام آمده است؛

بسم اللّه الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی: در حقیقت امام کبیر ما با قیام الهی خود جان ها را حیات بخشید و در پرتو احیای جان علوم الهی را احیا کرد و خداوند سبحان نیز همواره با امداد غیبی او را تأیید نمود. امام راحل قرآن مهجور را مشهور و سنت مستور را سنت مشهور و دین مهجور را دین مأنوس کرد.

آنچه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران، و به طور کلی منشأ پیروزی انقلاب‌های دینی بوده است، اضافه بر ایمان و اعتقاد راسخ، مسألة شجاعت است. صفتی که در وجود امام کاملاً بروز داشت و برگرفته از شجاعت امیرالمؤمنین و شجاعت ابی عبدالله الحسین بوده است.

در حالی بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگ‌مرد تاریخ، حضرت امام خمینی (ره) را برگزار می‌کنیم که تاریخ گواه ژرف اندیشی‌ها و رهبری الهی این پیر فرزانه انقلاب است. رهبری که اگر نبود، نه ۱۵ خردادی اتفاق می‌افتاد و نه نهال انقلاب در طی سال‌های ۴۲ تا ۵۷ بارور می‌شد.

چهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی و حافظه تاریخی ملت ایران با نام امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی همراه و شناخته می‌شود.

حماسه ۱۵ خرداد، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و آغاز حرکت از ظلمت به نور بود که رهائی، شکوفائی و نجات ملت شریف ایران و امت اسلامی را رقم زد.

اینجانب سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض کرده و با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری (حفظه الله)، در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی و سربلندی ایران عزیز اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم. بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای ایشان مایه انسجام ملت و ادای دین به همه ی کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی جانفشانی نموده اند. امروز همگان باید بدانیم راز و رمز بقا و تکامل خط و راه امام در وحدت و انسجام ملی نهفته است.