روز بزرگداشت شهدا

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت شهدا

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت شهدا

دکتر "محمدعلی رباط‌جزی"، رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا پیامی صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، متن پیام به شرح زیر است:

"22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، روزی به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت است؛ روز بزرگداشت یاد و خاطره شهدایی که مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان‌گرایی ملت آزاده ایران شدند تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتو شهدا، زنده و پویاست. شهید، شروع جاودانگی است، جاودانگی انسان، جاودانگی جامعه و جاودانگی جهانی که کتب آسمانی بدان بشارت داده بودند.

آنان که راه و منش و بزرگی‌شان در یاد و خاطره‌ها همیشه ساری و جاری است و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون آن اسوه‌های ایثار و مقاومت است و پاسداشت و گرامیداشت این الگوهای معرفت، ایمان و سعادت کمترین رسالت ما در برابر آن حماسه سازان است. چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می‌فرمایند «وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی، تعیینی و همیشگی است». در واقع یاد شهیدان، یادبود ارزش‌های انسانی است، و گرامیداشت آنان، تجلیل از برترین خصال بشری است.

ما دانشگاهیان ضمن گرامیداشت این روز عزیز و پاسداشت همه شهیدان ایران اسلامی از جامعه دانشگاهی  دعوت می کنیم تا روز ۲۲ اسفند ماه، با حضور گسترده خود در گلزار مطهر شهدا، ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر با آرمان‌های این عزیزان و امام شهدا تجدید میثاق کنند."

محمدعلی رباط‌جزی

اسفند ماه 1396