پیام تسلیت رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

پیام تسلیت رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد
دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر طی پیامی سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در متن این پیام آمده است:
در تقویم هر ملتی روزهایی وجود دارد که به دلیل اوج همدلی و هم صدایی مردمانش، ارزشمند و به یاد ماندنی هستند و در تاریخ کشور ما ۱۵خرداد یکی از آن روزهاست که امام راحل(ره) آن را بسیار ارزشمند دانستند و 14 خرداد روز هم صدایی ملتی است که در سوگ امام و پیشوای خود صاحب عزا شدند.
امام‌ خمینی‌، یک‌ حقیقت‌ همیشه‌ زنده‌ است‌، نام‌ او پرچم‌ این‌ انقلاب‌ و راه‌ او راه‌ این‌ انقلاب‌ و اهداف‌ او اهداف‌ این‌ انقلاب‌ است‌. امت‌ امام‌ و شاگردان‌ او که‌ از سرچشمه‌ فیاض‌ آن‌ موجود ملکوتی‌ سیراب‌ شده‌ و عزت‌ و کرامت‌ اسلامی‌ و انسانی‌ خود را در آن‌ جسته‌اند، اکنون‌ شاهد آنند که‌ ملت‌های‌ دیگر، حتی‌ ملت‌های‌ غیرمسلمان‌، نسخه‌ تعالیم‌ انقلابی‌ آن‌ قائد عظیم‌ را مایه‌ی‌ نجات‌ خود دانسته‌ و آزادی‌ و عزت‌ خویش‌ را در آن‌ یافته‌اند.
چهاردهم خردادماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستم‌دیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید، روزی که ملت بزرگ ایران ، مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود صاحب عزا شدند.
پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مردم مسلمان ایران اسلامی است. قیام مردمی 15 خرداد ماه که زمینه‌ساز انقلاب اسلامی سال 57 را موجب شد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملتی علیه استبداد و استعمار است که با نام، اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی نا گسستنی دارد و یادآور رشادت و از خود گذشتگی، ایثار و جانفشانی مردمی است که از قدرت‌های پوشالی نهراسیدند و پیروزی و طلوع خورشید انقلاب را در اندیشه‌های زلال خود به نظاره نشستند.
اینجانب سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض کرده و انشاالله با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری (حفظه الله)، در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی و سربلندی ایران عزیز اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.