پیام تسلیت رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع)

پیام تسلیت رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع)

پیام تسلیت رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت  ایام سوگواری امام حسین(ع)

دکتر علیرضا حسینی طی پیامی فرارسیدن ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت(ع) تسلیت گفت. 

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه کوثر، در متن این بیانیه آمده است:

""کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا"

این جمله و شعار ، نشان دهنده پیوستگی و تداوم خط درگیری حق و باطل در همه زمان‌ها و مکان‌هاست و عاشورا و کربلا ، یکی از بارزترین حلقه‌های این زنجیره طولانی است.

 

عاشورای حسینی، نه یک واقعه، که به گواهی تاریخ، یک مکتب است. مکتبی که در آن اندیشه¬‌ورزی، شجاعت، سربلندی، آزادگی، دین¬‌داری و گذشت در نهایتِ درجه جلوه‌¬گر می‌¬شود. فریادی که بر تارکِ تاریخ بشریّت، منادیِ دفاع از عدالت و آزادی و ایستادگی در برابر زور و سلطه است.

به راستی که عاشورا، فریادهای شورگستر پیامبران را، دوباره در گوش‌های سنگین فرود آورد و برای همه اعصار و زمان‌ها، بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.

واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمامی ابعاد تاریخ شیعه و در زندگی مردان و زنانی که در مکتب عاشورا درس آموخته‌اند مشهود می‌‌باشد. واقعه عاشورا یک رویداد ساده نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. فرصتی ارزشمند برای آموختن مهمترین درس‌ها همچون ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی است.

اینجانب در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، این مناسبت بزرگ و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدا... الحسین )ع( و یاران با وفایشان را محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج) ، مقام معظم رهبری "مد ظله العالی" و یکایک عزاداران حسینی تسلیت عرض کرده و امید است با عنایت آن امام همام ، ادامه دهنده واقعی نهضت حسینی باشیم."

علیرضا حسینی

رئیس دانشگاه کوثر