دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر در پیامی سالگرد حماسه ۱۶ آذر را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به خصوص دانشجویان عزیز تبریک گفت. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر متن پیام به این شرح است:
 
بسمه تعالی
 
شانزدهم آذر نماد شجاعت، پایمردی و از خود گذشتگی دانشجویانی است که با تکیه‌ بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند.
 
شانزدهم آذر، نماد حق طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان در برابر سایه شوم ظلم ، اختناق و استبداد است.
 
دانشجو، واژه‌ای مقدس و مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است.
 
دانشجویان به عنوان مغز متفکر و عامل موثر رشد و بالندگی جامعه با حضور پررنگ در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی می­توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گام­های مهم و استواری را در راه توسعه همه جانبه ایران عزیزمان بردارند.
 
مرور صفحات تاریخ  گواه آن است که دانشگاهیان، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن، شرکت مخلصانه در حماسه دفاع مقدس و نیز در پیشرفت و رشد همه جانبه میهن عزیزمان نقشی مهم و اساسی برعهده داشته و دارند.
 
اینجانب فرا رسیدن روز دانشجو را  به دانشگاهیان ارجمند به ویژه دانشجویان عزیز صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم دانشجویان با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و استعدادهای ارزنده خویش با همدلی و حضوری فعالانه در راه سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته موفق و مؤید باشند و از صمیم قلب آرزو دارم به زودی با از بین رفتن بیماری منحوس کرونا شاهد حضور فعال و پررنگ دانشجویان عزیز در محیط دانشگاه باشیم.
علیرضا حسینی
١٦ آذر ٩٩