پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت هفته کتابخوانی

پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت هفته کتابخوانی

رئیس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن 24 آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار را به دانشجویان، اساتید، اعضای هیأت علمی و کارکنان و فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در پیام دکتر علیرضا حسینی آمده است:

انتقال دانش و تجربیات بشر در طول زمان با روش‌های مختلفی صورت گرفته است تا بتوان این دانش را به نسل‌های دیگر منتقل  کرد، کتاب و نگارش همواره اصلی‌ترین نقش در رشد و بالندگی حیات اجتماعی بشر را بر عهده داشته است.

کسی که با کتاب‌ها تسلی و آرامش یابد، هرگز آرامش خود را از دست نخواهد داد.    "امام علی علیه السلام"

مطالعه، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد.

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‏های بشری و گنجینه‏ ی بزرگترین ثروت‌های بشر، یعنی دانش و تحقیق است و دروازه‏‌ای به سوی جهان گسترده ‏ی دانش و معرفت است.

بدون شک مطالعه و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بارزترین وجه هویت آن فرهنگ است، همت و کوشش در راه اعتلا و ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی، انسانی‌ترین رسالت و هنر خطیر ما دانشگاهیان است. اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و هفته کتاب و کتابخوانی را خدمت تمام اساتید، دانشجویان و دانش‌پژوهان این رشته و 24 آبان ماه روز بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتابدار را خدمت کتابداران گرانقدر و زحمتکش دانشگاه و جامعه دانشگاهی تبریک عرض می‌نمایم.

امید است با هم افزایی توان و تلاش شما، نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگی ایران اسلامی روزافزون گردد.

علیرضا حسینی

24/08/1400