پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، غدیر خم و دهه امامت و ولایت

پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، غدیر خم و دهه امامت و ولایت

 

رئیس دانشگاه کوثر در پیامی فرا رسیدن عید قربان، غدیر خم و دهه امامت و ولایت را تبریک گفت. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، متن پیام تبریک دکتر محبوبه معین مقدس به شرح زیر است: 


بسم الله الرحمن الرحیم  
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً 
عید قربان، عید بندگی، دلدادگی و گذشتن از خویشتن خویش و نماد مطلق بندگی خداوند است. این عید، یادآور باشکوه ترین مرتبه تسلیم در برابر مشیت الهی است . 
عید غدیر، عید کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت است. غدیر دریایى از معرفت است که اخلاق، کلام، فقه، فرهنگ و تفسیر را در خود جای داده است. غدیر روز نقش بستن کلام "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ" بر چهره تاریخ و بر سرنوشت امت اسلام است.  
 دهه مبارک امامت و ولایت با عید سعید قربان آغاز می‌شود، عیدی که در آن باید به قربانی کردن و ذبح نفس و نفسانیات پرداخت و انسان برای اثبات عبودیت و بندگی خود باید دل از دنیا بریده و عدم تعلق خود به دنیا و نفسانیات را با قربانی کردن و عبادت اعلام بدارد. این دهه با عید الله اکبر، عید بزرگ غدیرخم به پایان می‌رسد، عیدی که نشانه تداوم رسالت پیامبر اکرم (ص) در ولایت علی(ع)، عید میثاق و عهد، عید عدالت و رهبری و عید ولایت و امامت است. 
اینجانب فرارسیدن این اعیاد بزرگ و آغاز دهه ولایت و امامت را به ساحت مقدس حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خانواده بزرگ دانشگاه کوثر تبریک و تهنیت می گویم و از خداوند متعال می خواهم که تسلیم در برابر امرش و توانایی قربانی کردن امیال نفسانی که موجد هویت اجتماعی توسعه‌آفرین خواهد بود را به همگان عطاء نماید. همچنین به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت، از خداوند متعال توفیق آن  می طلبم که افتخار درک و بهره گیری صحیح از حکمت و اندیشه های مانای مکتب مولی الموحدین علی علیه السلام را نصیب مان بگرداند.