رئیس دانشگاه کوثر :

پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک رئیس دانشگاه کوثر به مناسبت روز خبرنگار

رئیس دانشگاه کوثر طی پیامی به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، این روز را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن کامل پیام بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفدهم مرداد، روز پاسداشت تلاش‌های بی وقفه انسان‌های آگاهی دهنده‌ای است که در کشورمان ایران، سرزمین مردم آگاه و شریف، قلم می‌زنند.

17 مرداد ماه روز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، روز خبرنگار نامگذاری شده است در حقیقت یادآور فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم کردند.

خبرنگاران از آن رو که "حق جو" و "حق پو" می‌باشند،‌ شایسته تکریم و تحسین‌اند.

بی تردید بخشی از رشد و ارتقاء سطح عمومی  اطلاعات  و فرهنگ جامعه مرهون خدمات جامعه خبرنگاران است.

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه قلم و اندیشه و عامل آگاهی دهندۀ مردم در لحظات و صحنه‌‌های سرنوشت‌ساز جامعه‌اند و از آنجایی که به‌دنبال حقیقت و انعکاس واقعیت‌ها می‌باشند همواره شایسته تکریم وتحسین‌اند.

امروز در عصر ارتباطات و اطلاع‏‌رسانی بنگاه‏‌های خبری بزرگی در عرصه بین‌المللی و جهانی فعالیت می‌‏کنند و در کنار آن فضای مجازی نیز به محل ذی نفوذی برای تبادل افکار و اطلاعات تبدیل شده، در این میان رسالت و مسئولیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، صاحبان قلم و رسانه نسبت به گذشته پرمخاطره شده ‏است، لذا باید آنان آگاهی و میزان شناخت خود را نسبت به فضای موجود افزایش داده و از طرفی کیفیت و میزان اثربخشی فعالیت خود را نزد افکار عمومی ارتقا دهند.

خبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار جامعه هستند که با نشر اخبار و اطلاعات صحیح، زمینه رشد پندارهای مردم را فراهم می‏‌کنند.

 

اینجانب نیز بر خود واجب می‌دانم تا در هفدهمین روز از ماه مرداد 1398، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های این عزیزان و گرامیداشت شهیدان عرصه خبر و رسانه، مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش‌های خستگی ناپذیر خبرنگاران که سعی فراوان داشته‌اند ابراز داشته و دست همه "اصحاب قلم" را برای ادامه همکاری‌های رسانه‌ای به گرمی بفشارم. 

دکتر علیرضا حسینی 

 

رییس دانشگاه کوثر