پذیرش بیش از 220 مقاله در دومین همایش ملی ادبیات مقاومت

پذیرش بیش از 220 مقاله در دومین همایش ملی ادبیات مقاومت
 
دکتر حسینی، رییس دانشگاه کوثر در گفتگو با اصحاب رسانه:
بیش از 220 مقاله به دومین همایش ملی ادبیات مقاومت رسیده است و از این تعداد 15 مقاله از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و بحرین دریافت شده است که در نهایت 4 مقاله به عنوان مقاله برتر در روز همایش معرفی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، امروز یکشنبه 13 دی ماه نشست خبری دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در دانشگاه کوثر برگزار شد.
 
 
وی شناخت و بررسی مؤلفه‌ها و کارکردهای مختلف ادبیات مقاومت در آثار منظوم و منثور و تبیین و بررسی انگاره‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مرتبط با ادبیات مقاومت را از جمله اهداف برگزاری این همایش معرفی کرد.
دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: دانشگاه کوثر در سال 96 اولین همایش ملی ادبیات مقاومت را با موفقیت برگزار نمود و پس از شهادت سردار دل‌ها تصمیم بر این شد که محوریت ویژه آن بررسی گفتمان سازی سلوک رفتاری و اجتماعی سردار دل‌ها باشد.
عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان شمالی ادامه داد: برای این همایش 10 محور در بخش ویژه شهید سپهبد سلیمانی تعیین شده است که نقش شهید سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام، نقش این شهید در ایجاد وحدت در جبهه‌های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نقش شهید در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام، نقش این سردار اسلام در ناکامی طرح‌های آمریکایی و اسراییلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه از جمله موضوعات این بخش به شمار می‌رود.
رییس دانشگاه کوثر ادامه داد: الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی این شهید،  الگوی سبک زندگی و جایگاه این سردار اسلام در مقابله با جنگ نرم و نقش شهید سلیمانی در ارتقای قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت از دیگر محورهای بخش ویژه شهید سلیمانی برشمرد.
وی با بیان اینکه در بخش عام این همایش هم 25 محور اعلام شده است، موضوعات آن را ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی، مطالعات مردم شناسی، فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی، نقد اسطوره شناختی، زبان شناسی، 
مطالعات فرهنگی، نشانه شناسی ملی و قومی، وحدت ملی و قومی، ادبیات حماسی، مبانی انسان شناسی و فرهنگ و تاریخ ایران باستان معرفی کرد.
رییس دانشگاه کوثر با بیان اینکه در این همایش مجازی، مقالات انتخابی در قالب چهار پنل ارائه می شود، گفت: مقاله‌های برتر این همایش در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC ثبت می‌شود و همچنین رایزنی شده است مقالات برتر در تعدادی از مجلا علمی- پژوهشی به چاپ برسد.