هیچ برنامه‌ای از طرف معاونت‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها لغو نمی‌شود/ استقلال دانشگاه‌ها باید حفظ شود

 

هیچ برنامه‌ای از طرف معاونت‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها لغو نمی‌شود/ استقلال دانشگاه‌ها باید حفظ شود

 

هیچ برنامه‌ای از طرف معاونت‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها لغو نمی‌شود/ استقلال دانشگاه‌ها باید حفظ شود

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: در دانشگاه‌ها هیچ برنامه‌ای از طرف معاونت‌ فرهنگی وزارت علوم و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها لغو نمی‌شود و این تعبیری که گفته می‌شود برنامه توسط معاونت فرهنگی لغو می‌شود، تعبیر غلطی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در رابطه با لغو برخی برنامه‌ها در دانشگاه‌ها، گفت: در دانشگاه‌ها هیچ برنامه‌ای از طرف معاونت‌ فرهنگی وزارت علوم و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها لغو نمی‌شود و این تعبیری که گفته می‌شود برنامه توسط معاونت فرهنگی لغو می‌شود، تعبیر غلطی است.

هاشمی تاکید کرد: برنامه‌هایی که قرار است در دانشگاه‌ها برگزار شود بایستی توسط هیات سه‌نفره تائید شود و در این رابطه باید یکسری مقررات مانند زمان، مکان و موارد قانونی رعایت شود.

وی تصریح کرد: ممکن است هیات‌های سه نفره بنابر ملاحظات مختلفی که وجود دارد به این نتیجه برسند که زمینه مناسب برای برگزاری یک برنامه وجود ندارد و مجوز صادر نکنند وگرنه برنامه‌ای که مجوزش توسط هیات سه‌نفره دانشگاه‌ها صادر می‌شود حتما باید برگزار شود، مگر اینکه یک مسئله خاص و موردی پیش آید.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار داشت: مسائلی که در رابطه با لغو برنامه‌ها در دانشگاه‌ها مطرح می‌شود سوء تعبیر است و اگر برنامه‌ای برگزار نشده است به دلیل این بوده که مجوز نگرفته است.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که تا حد امکان مجوز برنامه‌ها صادر شود و از تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی تقاضا داریم با همدلی و همکاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تقاضای آنها با استقبال روبرو شود.

هاشمی در ادامه در رابطه با تاثیر نهادها و گروه‌های خارج از دانشگاه در لغو برنامه‌ها، تصریح کرد: ما همواره تقاضا کردیم نهادهای بیرونی مداخله نکنند ولی دستگاه‌های مختلف امنیتی، قضایی و انتظامی دغدغه‌هایی دارند که سعی می‌کنیم با تعامل همکاری داشته باشیم ولی استقلال دانشگاه‌ها هم باید حفظ شود.

 

منبع: www.farsnews.com