رئیس دانشگاه کوثر:

هم افزایی موجب رشد دانشگاه ها و توسعه استان خواهد شد

هم افزایی موجب رشد دانشگاه ها و توسعه استان خواهد شد

رئیس دانشگاه کوثر گفت: جزیره ای عمل کردن دانشگاه به مشکلات در این زمینه دامن می زند حال آنکه هم افزایی دانشگاه ها هم به رشد شاخص های آموزش عالی و هم به توسعه استان کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: خراسان شمالی از نظر شاخص های آموزش عالی در رتبه های آخر کشوری است و این استان در این شاخص ها حتی نسبت به محرومترین استانهای کشور نیز وضعیت خوبی ندارد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد ماموریت گرا شدن دانشگاه ها را گامی مثبت در این زمینه ذکر کرد و ادامه داد: ماموریت دانشگاه کوثر بجنورد حرکت در حوزه های علوم انسانی است.

علیرضا حسینی ادامه داد: اگر هر دانشگاه در یک زمینه تخصصی ماموریت بگیرد مثلا دانشگاه اسفراین در حوزه صنعت و دانشگاه شیروان در حوزه کشاورزی حرکت کند به استان و ارتقای شاخص های اموزش عالی کمک می کند.

حسینی به راه اندازی اندیشکده توریسم توسط این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه هایی از جمله نقد زبانشناختی ترجمه های معاصر قرآن کریم و بازشناسی مشاهیر و مفاخر در حال انجام است.

وی خواستار برگزاری نشست های مشترک با جهاددانشگاهی و بهره گیری از ظرفیت های طرفین شد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: تدوین کارهای مشترک در زمینه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و سایر حوزه ها با مشارکت مراکز آموزش عالی استان، ثمربخش خواهد بود.

دکتر رضا شاهین فر افزود: هم افزایی دانشگاه ها هم به رشد شاخص های آموزش عالی و هم به توسعه استان کمک می کند.

شاهین فر با اشاره به ماموریت گرایی دانشگاه کوثر بجنورد در زمینه علوم انسانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با برخورداری از پژوهشگاه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، گردشگری و مراکزی چون خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی و مرکز فعالیت های قرآنی می تواند به تحقق اهداف دانشگاه کوثر کمک کند.