نماینده مردم بجنورد:

نمایشگاه مد و لباس الگوی بسیار مناسبی برای توسعه این حرفه است

نمایشگاه مد و لباس الگوی بسیار مناسبی برای توسعه این حرفه است

 

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه منطقه ای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی گفت: دانشجویان استان های مختلف کشور کار عملی، فنی، علمی و هنری خود را این نمایشگاه به نمایش گذاشتند که الگوی بسیار مناسبی برای توسعه این حرفه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، مهندس علی اکبری از مسئولان دانشگاه تک جنسیتی دخترانه کوثر بجنورد تقدیر کرد و اظهار داشت: این ابتکار با میزبانی دانشگاه برای اولین بار در استان رخ داده است.

وی افزود: این حرکت علمی و فنی می تواند به پروژه اقتصادی تبدیل شود و انتظار می رود دانشگاه ها محل خلق کار، هنر، حرفه و کالا باشند و این اتفاق رخ نمی دهد مگر چنین حرکاتی صورت گیرد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت، با بخش تولید و جامعه یک ارتباط دو طرفه و عملی و حرفه ای باید باشد که برگزاری چنین نمایشگاه هایی در این زمینه کمک کننده است.

وی با بیان اینکه این هنرمندان و تولید کننده تنگناهایی دارند افزود: مسئولان و برنامه ریزان بودجه ای کشور اقداماتی در این راستا انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید در زمان تحصیل به شغل آشنا شوند اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی به این قشر جوان و جویای کار کمک می کند که علاوه بر تحصیل هنر ، شغلی را نیز یاد بگیرند و منبع درآمدی داشته باشند.

وی بر توسعه طرح های دانشجویی در زمینه کار و تولید تاکید کرد و افزود: جوانان خلاق و طراح باید برای تجاری سازی تولیداتشان مورد حمایت قرار گیرند.

دانشجویان دختر استان های مختلف کشور با برپایی 53 غرفه توانمندی های خود را در زمینه مد، لباس و صنایع دستی در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان و هنرمندان گذاشتند.

18 غرفه نیز در نمایشگاه به کارآفرین های استان اختصاص یافت.

این نمایشگاه منطقه ای، 7 تا 11 اردیبهشت ماه در روز بازار بجنورد برای نمایش به علاقه مندان دایر است.

دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، اکنون رتبه دوم شمار دانشجویان را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.

هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 دختر در 19 رشته گرایش این دانشگاه تحصیل می کنند.