نقش موثر دانشگاه کوثر در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی بانوان

نقش موثر دانشگاه کوثر در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی بانوان
حجت‌الاسلام‌ سید محمدحسین قنادزاده، مدیر آموزش منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، باحضور در مرکز نوآوری بانوان دانشگاه کوثر، از امکانات و فضاهای این مرکز و واحدهای فناور مستقر در آن بازدید کرد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، با برنامه‌ریزی و هماهنگی حجت السلام و المسلمین استادی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کوثر، و باهمراهی دکتر معین مقدس، سرپرست دانشگاه و دکتر فاطمه بدیعیان باغ‌سیاهی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنادزاده، از فضای اداری، واحدهای فناور و هسته‌های نوآور و فضای کار اشتراکی این مرکز بازدید به عمل آورد. وی در این بازدید، با فعالیت واحدهای فناور و هسته‌های نوآور زیر مجموعه این مرکز و با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه کوثر در زمینه‌ی نوآوری و کارآفرینی آشنا شد.  
در این بازدید، دکتر محبوبه معین مقدس، با اعلام اینکه فعالیت‌های این مرکز نوپا، در حوزه بانوان به سرعت در تمامی حوزه‌ها در حال گسترش است، تأکید کرد: تلاش شده تا دانشگاه کوثر حضور مؤثری در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی بانوان داشته باشد. 
وی همچنین از تلاش مرکز نوآوری برای ورود به حوزه‌های تخصصی همچون علوم انسانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای بیشتری در حوزه نوآوری و کارآفرینی با محوریت علوم انسانی باشیم.
حجت‌الاسلام سید محمدحسین قنادزاده نیز با تصدیق اینکه نوآوری و خلاقیت در حوزه علوم انسانی باید مورد توجه قرار گیرد،  عنوان کرد: کار در این حوزه مشکل‌تر از کار در حوزه علوم مهندسی است زیرا تعریف‌ها در حوزه نوآوری و خلاقیت در علوم انسانی هنوز چندان مشخص و روشن نیست. اما می‌توان از بزرگانی که در این حوزه در حال کار هستند الگو گرفت و با معرفی آن‌ها، افراد دیگر را به کار در این زمینه ترغیب کرد. 
مدیر آموزش منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: یکی از زمینه‌هایی که باید مورد توجه و سرمایه گذاری قرار گیرد موضوعات مربوط به سبک زندگی، خانواده و نقش بانوان در این حوزه است که نتایج مثبت بسیاری در جامعه  دارد.
لازم به ذکر است که مرکز نوآوری بانوان دانشگاه کوثر تنها مرکز نوآوری در حوزه بانوان در استان خراسان شمالی است که با هدف حمایت از بانوان خلاق در تلاش است تا نقش نوآوران و کارآفرینان زن را تقویت کند و همچنین با جذب، سازماندهی، مدیریت و هم‌افزایی شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با بانوان، نقشی کلیدی در توانمندسازی و توسعه فرهنگی و اقتصادی بانوان ایفا نماید.