نشست نمایندگان تام الاختیار وزارت علوم با روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک علم و فناوری استان در دانشگاه کوثر

نشست نمایندگان تام الاختیار وزارت علوم با روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک علم و فناوری استان در دانشگاه کوثر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر،  همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خراسان‌ شمالی، دکتر علی شمسی‌پور مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم، با تأکید بر اولویت‌های وزارت علوم، بیان داشت: میز ارتباطات مردمی به منظور پاسخگویی به افرادی که در حوزه آموزش عالی درخواست‌، انتقادات، پیشنهادات و شکایات دارند راه‌اندازی و در محل ساختمان اداری دانشگاه کوثر مستقر شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود که مطالبات دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها شنیده شده و از مسیر‌های درست پیگیری شوند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزیر علوم، در این نشست با تاکید بر اولویت‌های وزارت علوم، اظهار داشت: باید در جمهوری اسلامی مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی وجود داشته باشد و تقویت ارتباطات بین الملل یک ضرورت است و جزء اهداف وزارت علوم می‌باشد.

دکتر علی شمسی‌پور، با بیان اینکه باید آموزش و پژوهش هدفمند باشد، عنوان کرد: اجرایی شدن ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت از اولویت‌های وزارت علوم است که باعث تبدیل ایده به علم شده و در نهایت به ثروت و قدرت تبدیل می‌شود.

وی اذعان داشت: توجه به فرهنگ و نوآوری فرهنگی از دیگر اولویت‌های وزارت علوم است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم، با اشاره به گفته امام خمینی(ره) که دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است، افزود: تأمین نیروی انسانی از وظایف دانشگاه‌ها و اولویت‌های وزارت علوم است. وی ادامه داد:  یکی از اولین اقدامات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایجاد معاونت فناوری و نوآوری بود که این امر برای تقویت ارتباط و همکاری با صنعت صورت گرفت و فرصت خوبی برای حوزه‌های دانش بنیان ایجاد می‌کند تا بتوانند از دانش به تولید ثروت برسند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم، با اشاره به اقبال خوب دانشجویان دختر به دانشگاه کوثر که تنها دانشگاه ویژه بانوان در شمال شرق کشور است، افزود: با توجه به تقاضای بالا برای تحصیل در دانشگاه کوثر، باید به این تقاضا توجه شده و از چنین دانشگاه‌هایی حمایت شود.