نشست فرماندار بجنورد با سرپرست دانشگاه کوثر

نشست فرماندار بجنورد با سرپرست دانشگاه کوثر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد، با دکتر محبوبه معین مقدس، سرپرست دانشگاه کوثر، دیدار کردند. 
دکتر محبوبه معین‌مقدس، در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی دانشگاه در جهت حضوری شدن آموزش ارائه کرد و عنوان نمود: اصل بر حضوری بودن آموزش در دانشگاه‌ها است، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا مجبور شدیم که در این دو سال به سمت نیمه فعال بودن و در مواردی خاص به سمت تعطیلی حرکت کنیم. دانشگاه در این دو سال تلاش کرده است که با برقراری آموزش مجازی کیفیت آموزش حفظ شود، اما بر این باور هستیم که آموزش حضوری، با کیفیت‌تر از آموزش مجازی است. 
سرپرست دانشگاه کوثر، در خصوص شرایط حضور دانشجویان، بیان داشت: دانشجویان برای حضور در کلاس‌های دانشگاه‌، باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در تلاش هستیم که با آماده سازی فضای دانشگاه و همچنین هماهنگی‌های لازم در خصوص امور رفاهی دانشجویان اعم از خوابگاه و تغذیه، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با تمهیدات انجام شده، با حضور حداکثری دانشجویان، نشاط و سرزندگی به محیط دانشگاه برگردد. 
در ادامه این دیدار، دکتر معین مقدس، با اشاره به شعار سال و ظرفیت‌های مرکز نوآوری بانوان دانشگاه کوثر، خاطرنشان کرد: این مرکز پتانسیل لازم در زمینه هدایت ایده‌ها به سمت تولید و کارآفرینی و تاسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان را داراست. 
 محمدباقر باقرپور، ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه، اظهار کرد: با تمام محاسنی که برای آموزش مجازی می‌توان نام برد، معایبی در این نوع آموزش وجود دارد که ممکن است در کوتاه مدت این آسیب خودش را نشان ندهد. فرماندار بجنورد افزود: با توجه به فروکش کردن سویه اُمیکرون و اعلام  ستاد ملی کرونا، اکنون آرامشی در جامعه برقرار شده است و ستاد کرونا در آخرین تصمیم خود اعلام کرده است که دانشگاه‌ها و مدارس کشور باید حضوری شوند. بر همین مبنا بایستی امر حضوری شدن آموزش مورد اهتمام دانشگاه‌ها قرار گیرد.
در پایان این جلسه، سرپرست دانشگاه کوثر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جابه‌جایی دانشگاه کوثر به مکان فعلی مؤسسه آموزش عالی اشراق و پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه، عنوان کرد: امیدواریم که با همدلی و همراهی تمامی مسئولین، بهره برداری از ساختمان آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه هر چه زودتر تحقق یابد. فرماندار بجنورد نیز قول داد که مساعدت و همکاری حداکثری از سوی فرمانداری در این خصوص صورت گیرد.