نشست علمی مشترک دانشگاه کوثر با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی

نشست علمی مشترک دانشگاه کوثر با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی

نشست علمی مشترک دانشگاه کوثر با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی با حضور دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر برگزار شد.

دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر در این نشست که با هدف همکاری‌های مشترک فی ما بین انجام شد، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی نشانه بلوغ فکری مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در راستای هدفمند سازی برنامه‌های خود برگزار می‌نماید.

دکتر حسینی ضمن معرفی دانشگاه کوثر به ارائه گزارش در خصوص هشت سال فعالیت دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه کوثر دارای ٦٠ عضو هیأت علمی جوان دارای رزومه بسیار خوب از دانشگاه‌های معتبر کشور می‌باشد. برنامه ما در دانشگاه کوثر حرکت به سوی ارتباط با صنعت و جامعه است و در همین راستا پژوهش‌ها در این دانشگاه تقاضامحور است.

رییس دانشگاه کوثر اذعان داشت: با توجه به آمار زنان بی‌سواد و کم سواد در منطقه خراسان شمالی، مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه کوثر با رویکرد توانمندسازی و ارتقای سلامت خانواده می‌تواند در راستای ارزیابی علمی فعالیت‌های کمیته امداد و اثربخشی آن خدمات مؤثری ارائه دهد.

وی گفت: در خصوص آموزش‌های قرآنی با توجه به شناسایی استعدادهای قرآنی با کمک اعضای هیأت علمی رشته علوم قرآن و حدیث می‌توانیم برنامه‌های مشترکی پیش بینی کرده و اردوهای تعلیمی برگزار نماییم.

وی افزود: همچنین مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه کوثر می‌تواند در تدوین برنامه‌های آموزشی کمیته امداد با سرفصل‌های مد نظر کمک شایانی داشته باشد، همچنین می‌توانیم در زمینه توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته با ارائه اردوهای آموزشی فعالیت نماییم.       

دکتر حسینی گفت: شناسایی دانشجویان بی‌بضاعت در دانشگاه صورت گرفته که در عین داشتن مناعت طبع، توانمندی‌ها و خلاقیت‌های بسیار زیادی دارند که با هماهنگی کمیته امداد می‌توان بسیاری از مشکلات آن‌ها را حل نمود.

  

همچنین در این نشست حسین یوسفی معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه گزارش در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی که توسط کمیته امداد انجام می‌گیرد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تحصیلات تکلیفی و امدادی، طرح تسهیلات کارفرمایی با ضوابط، کاریابی در مناطق محروم، کاریابی در مناطق شهری، طرح راهبران شغلی طرح فلاح، طرح سدید و طرح وارثین پرداخت.

وی با ارائه آماری از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به معرفی طرح رفع فقر مطلق پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه کوثر بتوانیم اثربخشی برنامه‌ها را بیشتر کنیم.