نشست صمیمی دکتر" علیرضا حسینی" رییس دانشگاه کوثر با اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در شهریور ماه 1397

نشست صمیمی دکتر

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، درآغاز نشست بعد از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی  دکتر"علیرضا حسینی" رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بیان داشت: خوشحالم در آستانه سال تحصیلی جدید این فرصت ایجاد شد تا بتوانیم با هم به گفتگو بپردازیم و اهداف و برنامه‌های خودمان را با شما در میان بگذاریم.

رئیس دانشگاه کوثر در ابتدای سخنان خود گفت: از اعتماد و توجه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کمال تشکر را دارم. از دو رئیس قبلی دانشگاه "دکتر محمدرضا قربانی" که دانشگاه را راه اندازی نمودند و دکتر"محمد‌علی رباط‌جزی" کمال تشکر را دارم. از خداوند خواستارم با همکاری شما بزرگواران این بار سنگین را به سر منزل مقصود برسانم. به خاطر محدودیت زمانی اهداف و برنامه‌های خود را که به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده را به صورت تیتروار با شما در میان می‌گذارم. قبل از آن به چند نکته اخلاقی اشاره می‌کنم: دانشگاه باید معرف زندگی اخلاقی، قانونی و عقلانی باشد. دانشگاهیان باید الگوی حرمت گذاری به خود و ارزش‌های جامعه باشند. ما به جای زبان تهدید از زبان تکریم استفاده می‌کنیم.

اهداف و برنامه ها:

1- خدا محوری و تأکید بر حفظ کرامت انسانی و تکریم همکاران دانشگاهی و نقش محوری پرسنل دانشگاهی اعم از استاد، دانشجو و کارمند به عنوان ولی نعمتان دانشگاه مبنای ارزشی روح حاکم بر برنامه دانشگاه را تشکیل می‌دهد.

2- شفاف سازی و پاسخگویی

3- رعایت اخلاق حرفه‌ای در همه فعالیت‌ها اعم از آموزشی و پژوهشی

4- حمایت و تشویق کارهای گروهی

5- تقویت و حمایت از تعاملات آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی رویکرد برنامه را در بر می‌گیرد.

رییس دانشگاه ادامه داد: من به گرمی و مهربانی دست‌هایی که به سمت دانشگاه آمده و خواهد آمد را به شرط داشتن تخصص، تعهد و برنامه محوری میفشارم. نگاهمان را باید به دانشگاه برگردانیم . مدیریت باید بر پایه خرد جمعی و اتاق فکر قوی باشد. مدیریت دستوری در دانشگاه معنی ندارد. خرد، خرد جمعی ، تعامل و تضارب آرا  است.

6-اعضا هیأت علمی باید در امور دانشگاه سهیم باشند.

7-لزوم طرح های پژوهشی به صورت اشتراکی

8-اعضا هیأت علمی باید از آیین نامه ها و تغییرات با خبر باشند.

9-اعضا هیأت علمی بلند پروازی منطقی داشته باشند باید مثل عقاب زندگی کنیم.

10-باید از کار سطحی بپرهیزیم.

11-اعضا هیأت علمی با متخصصین داخلی و بین المللی در ارتباط باشند و ما حمایتشان می‌کنیم.

درحوزه  فرهنگی:

فرایند اجتماعی شدن دانشجویان دانشگاه را در کنار تحصیل داشته باشیم، طوری رفتار کنیم که دانشجویان به دانشگاه احساس وابستگی کنند، با دانشجویان با سلوک انسانی و رفتار خوب برخورد شود، گفتار‌درمانی را در مقوله کار خود قرار دهید، دوستانه بودن با دانشجویان هیچگاه توهین محسوب نمی شود، دانشجویان شاخص را بشناسیم و انتخاب کنیم، با توجه به اینکه اکثر دانشجویان ما از مناطق محروم وارد دانشگاه شده‌اند باید به دو نکته توجه کرد:1- غنی سازی اوقات فراغت 2- ساخت شخصیت مطلوب از آنان. ما باید دانشچویان را چند بعدی تربیت کنیم و از تک بعدی بودن بپرهیزیم.

در حوزه دانشگاهی:

برقراری وگسترش  تعامل سازنده و فعال با نهادهای تصمیم‌گیر و مسئولین استانی و کشوری و مشارکت در تصمیم سازی

از وظایف دانشگاه  1-شرایط رشته‌های میان رشته‌‌ای 

    2- تحصیلات تکمیلی

 3- افزایش بودجه

 4- ایجاد نگاه بزرگ به دانشگاه

5-گسترش کمی و کیفی رشته های دانشگاهی، پژوهشکده‌ها، قطب‌ها، کانون‌ها و شرکت‌های دانش بنیان

6- گسترش فعالیت‌های علمی- پژوهشی و فرهنگی در بعد فرا ملی  و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها ایجاد شده در برقراری ارتباط‌های بین المللی

7- احیای فرهنگ تکریم استاد، کارمند و دانشجو از طریق تدوین رویه‌های اداری و شفاف سازی

8- پرکار و پرتلاش باشیم و آکادمیک رفتار کنیم، تلاش در ایجاد روحیه شادابی، امید، مشارکت، نوآوری و پاسخگویی و قانونمداری در دانشجویان از طریق توجه و سامان‌دهی در تشکل‌های دانشجویی.

9-اصلاح ساختار وسازمان دانشگاه و ارتقا آن با توجه به اهداف و رسالت‌ها و مأموریت دانشگاه (مأموریت ما علوم انسانی و اسلامی است)

10-تلاش در تجهیز و به روز رسانی امکانات آموزشی و پژوهشی و گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دانشگاهی و بین دستگاهی

11-ارتقا منابع مالی و متناسب سازی آن با نیازهای منطقه

12-آموزش و به روز رسانی اطلاعات و مهارت‌های شغلی کارکنان از طریق برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و حرفه‌ای و کلاس‌های ضمن خدمت

در پایان دکترعلیرضا حسینی بیان داشت: از خداوند منان آرزومندم که به من توفیق عمل به آنچه گفتم عنایت فرماید. حسن ختام صحبتم را با دو بیت از شاعر شهیر خراسانی حکیم سنایی غزنوی قرار میدهم:

                  کارکن کار، بگذر از گفتار                             کاندر این راه کار دارد کار

                  گفت کم کن که من چه خواهم کرد               گو  که کردم مگو که  خواهم کرد

در پایان اعضا هیأت علمی و کارکنان  دکتر علیرضا موذن" معاون آموزشی دانشگاه "، دکتر رمضانعلی نادری مایوان" معاون دانشجویی دانشگاه"، دکتر ابراهیم کنعانی" رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه"، اسدالله دادمهر"مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه"، مهندس لیلا شعبانی" رییس اداره حراست"، دکتر مریم محبتی" مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه" به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند .