با حضور حجت السلام و المسلمین حاج آقای نوری:

نشست بصیرتی با محوریت حماسه 9 دی در دانشگاه کوثر برگزار شد

نشست بصیرتی با محوریت حماسه 9 دی در دانشگاه کوثر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در ابتدای نشست دکتر محبوبه معین مقدس، سرپرست دانشگاه کوثر، ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی، حضور نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی در دانشگاه کوثر را خیر مقدم گفت و از حمایت‌های همیشگی ایشان از دانشگاه کوثر تقدیر نمود.  
بنا بر این گزارش، دکتر معین مقدس با گرامی‌داشت حماسه نه دی گفت: حماسه باشکوه نهم دی نشان داد که گرد و غبار فتنه، بصیرت را از بین نخواهد برد و همین بصیرت مردم انقلابی ایران اسلامی، بار دیگر توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کرد.
وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: انقلاب ما، الان در مرحله ورود به تمدن سازی اسلامی است، پس حوزه و دانشگاه باید برای رفع معضلات جامعه پیشگام باشند که به عنوان یکی از گام‌های آغازین آن می‌توان از طرح فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه نام برد.
در ادامه این نشست حجت السلام والمسلمین حاج آقای نوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد ضمن گرامی‌داشت ایام دهه بصیرت، رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به بیان مباحث نه دی پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اذعان داشت: تعریف فتنه روشن است، یعنی تیره و تار شدن فضا توسط خودی‌ها. در تجاوز بیرونی، هیچ گروه و جناحی، اصلا هیچ کسی شبهه ای برای دفاع ندارد. اما در زمان فتنه به این شکل نیست. به عنوان نمونه، در زمان پیامبر گرامی اسلام شبهه ای برای دفاع وجود نداشت، اما بعد از رحلت پیامبر فتنه‌های مختلفی به وجود آمد. از جمله فتنه جمل و دلیل آن هم این بود که فضا برای برخی ها از سمت خودی ها تیره و تار شده بود و مردم دو دسته شدند.  
امام جمعه بجنورد افزود: فتنه ترور شخص نیست بلکه ترور شخصیت است، فتنه بد است چون نسبت به آموزه‌های آسمانی،‌ دینی وافراد نیک و بی گناه تردید ایجاد می کند.
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) از حق مسلم خود گذشتند تا نظام بماند و فتنه ایجاد نشود؛ حال این که در فتنه 88، بعضی ها معرکه ایجاد کردند، مردم را به شک انداختند و فضای رسانه‌ای را سنگین کردند. و البته از دشمنان نیز خواستند تا تحریم‌های هدفمند را علیه مردم ایجاد کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند و یا حمله نظامی داشته باشند. 
حجت الاسلام و المسلیمن حاج آقا نوری اضافه کرد: دو دسته از افراد جامعه در مواجهه با فتنه، فتنه را می‌شناسند. گروه اول فتنه را می‌شناسند و سریع متوجه می‌شوند که حق با کیست. اما گروه دوم کسانی هستند که فتنه را می‌شناسند، ولی در جبهه حق نیستند و بر باطل بودنشان سماجت و لجاجت می‌کنند. در مقابل این دو دسته، گروه سوم، قشری هستند که فتنه را نمی‌شناسند، چون اطلاعات ندارند و هیچ اشرافی بر موضوع ندارند. اینان باید مراقب باشند که بستر را برای هواپرستان و نفس پرستان فراهم نکنند. فتنه به همین خاطر یک گناه نابخشودنی است، چون میان مردم دو دستگی ایجاد می کند. 
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در فتنه 88، فتنه گران در داخل و خارج یکی شدند و هشت ماه تلاش کردند و در مقابل، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) صبر پیشه کردند و در این مدت بصیرت افزایی کردند.  این بصیرت افزایی موجب شد که مردم خودشان به صحنه  بیایند و به دعوت رهبری لبیک گویند.  این گونه شد که میثاق امت و ولایت در روز نهم دی متبلور شد و قصه فتنه را تمام کرد. 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: فتنه 88 و حماسه نه دی به ما نشان داد که همیشه دو چیز را باید در کنار هم داشته باشیم؛ مردم و ولایت را.  
گفتنی است این نشست با تلاش مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی و دفتر نهاد رهبری دانشگاه کوثر برگزار شد.