معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزرات علوم اعلام کرد :

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد :دانشگاه‌ها می‌توانند به ازای هر عضو هیأت علمی یک کارمند داشته باشند

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد :دانشگاه‌ها می‌توانند به ازای هر عضو هیأت علمی یک کارمند داشته باشند

                                                                                                        معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم تعیین شده است و بر همین اساس، دانشگاه‌ها می‌توانند به ازای هر عضو هیأت علمی یک کارمند داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد حسین امید در نشست رؤسای کمیسیون‌های دائمی هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها گفت: مذاکرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: چابک سازی سازمانی و کاهش تشکیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است و دانشگاه‌ها می‌توانند با  برنامه‌های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به کاهش نیروی انسانی خود اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد یا گسترش تشکیلات و شروع طرح‌های عمرانی جدید نیز در دستور کار امسال وزارت علوم نیست و این وزارت  تنها از آن دسته از طرح‌های عمرانی حمایت می‌کند که توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.

دکتر امید با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم آمادگی دارد تا به دانشگاه‌ها در زمینه تدوین صحیح این برنامه‌ها کمک کند و برنامه‌ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.

وی افزود: همه دانشگاه‌ها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را کامل کنند .

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تأکید کرد: سال جاری سال تنوع بخشی به منابع تأمین  بودجه دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها باید تلاش کنند از محل فعالیت‌های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی، قرارداد با صنایع، شهریه دانشجویی و .. در آمدهای اختصاصی خودرا افزایش دهند و از اتکا به بودجه‌های دولتی بکاهند.

منبع: msrt.ir