معاونت اداری و مالی

معاونت اداری و مالی دانشگاه نقش مهمی در راهبری و هدایت سیستم پشتیبانی دانشگاه و تأمین اعتبارات مالی و تنظیم هزینه‏ ها بر عهده دارد. در مجموع می‏توان گفت که این معاونت با انجام وظایف خود راه را برای تحقق هدف های آموزشی و تحقیقاتی و فناوری دانشگاه هموار می‏نماید. این معاونت شامل مدیریت های زیر می باشد:

مدیریت امور اداری و پشتیبانی

مدیریت امور مالی

عمده‏ ترین وظایف حوزه معاونت مالی و اداری از این قرار است:

١) نظارت و همکاری در تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذیربط

٢) اداره امور مالی دانشگاه برابر مقررات

٣) نظارت بر امور استخدامی دانشگاه طبق مقررات مربوطه

٤) نظارت بر حسن اجرای واحدهای تابعه و هدایت اقدامات جاری

٥) اتخاذ تصمیم در زمینه برنامه‏ های جاری واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی بین واحدها

٦) بررسی و مطالعه در زمینه تأمین رفاه کارکنان دانشگاه و ارائه پیشنهادات لازم به مقامات ذیربط

٧) راهبری و هدایت سیستم پشتیبانی دانشگاه

٨) نظارت، کنترل و ارزشیابی امورکارکنان دانشگاه

٩) رسیدگی به امور گزینشی و تخلفات کارکنان با بهره‏ گیری از نیروهای مجرب دانشگاه

دیگر وظایف معاونت اداری و مالی

-         ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذی ربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن.

-         تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی صلاح برای تصویب.

-         ارائه گزارش های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.

-         پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست دانشگاه.

-         نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها.

-         همکاری با سایر معاونت ها جهت حسن اجرای برنامه های دانشگاه.

-         اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی و عمرانی و تشکیلات دانشگاه، مطابق با مصوبات، مقررات و آئین نامه های مربوط.

-         رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روش های کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه.

-         نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیأت امناء و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هیأت امناء ذی ربط.

-         تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصت ها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقاء به وضعیت مطلوب.

-         نظارت بر انجام تعمیرات اساسی به منظور احیاء و نگهداری ساختمان ها و تأسیسات موجود.

-         تشکیل کمیته تدوین روش های اجرایی به منظور بهینه سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت های دانشگاه.

-         استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخش های مختلف دانشگاه.

-         تدوین روش های اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه های ملی دانشگاه.

-         نظارت بر فعالیت های بهره وری و تحول اداری دانشگاه.

-         انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.