مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۳ دانشگاه کوثر

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۳ دانشگاه کوثر

 مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۳ دانشگاه کوثر با حضور دکتر علیرضا موذن " معاون آموزشی و پژوهشی"، دکتر رمضانعلی نادری مایوان"معاون دانشجویی" و دکتر علیرضا حسینی" عضو هیأت علمی – گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب" روز 26 اردیبهشت ماه 1397 در دانشگاه کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر درآغاز جشن بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی دکتر علیرضا موذن ضمن عرض خیر مقدم و تبریک این جشن اظهار داشت:" ما باید در لحظه زندگی کنیم شما دانشجویان عزیز که فارغ التحصیل می‌شوید امیدوار باشید، مسئله اشتغال یک دغدغه در جامعه ما است ولی من فکر می‌کنم نگاه بچه‌ها و بعضاً خانواده‌ها یکم اشتباه است، همه انتظار دارند یک شغل خوب و پشت میزی داشته باشند ولی کار به این راحتی نیست باید شما زحمت بکشید، دلیلی ندارد در همان رشته‌ای که فارغ التحصیل می‌شویم وارد به کار شویم من فکر می‌کنم تحصیل باید نگاه شما رو اصلاح کرده باشد و ذهن شما رو تیز کرده باشد و شما باید شکارچی لحظات شده باشید. به نظر من شما باید آنقدر ذهنتان تیز باشد که در یک موقعیت نیازها رو بسنجید و برمبنای نیاز، شما می‌توانید یک ایده داشته باشید و با اون ایده کارآفرینی هم داشته باشید.

با یه دقت نظر می‌توانید مشکلات جامعه رو پیدا کنید و به دنبال راه حل باشید می‌توانید یک موقعیت شغلی و کاری ایجاد کنید. نقشی که خانم‌ها دارند و شما مادران آینده دارید بسیار اساسی است بنابراین بنظر من شما با تحصیلاتی که دارید و با مطالعاتی که باید انجام بدهید باید نقش مدیریت رو خیلی عالی ایفا کنید."

وی ادامه داد:" ما باید در حوزه معاونت آموزشی انجمن فارغ التحصیلان رو تشکیل بدهیم، هدف از این انجمن در واقع این نیست که دانشگاه فقط یه مدرکی بدهد و دانشجو رو فارغ التحصیل کنند و دیگر به دانشجو کاری نداشته باشد. در سطوح مدیریتی بالای کشور و در سطح وزارت علوم اعتقاد دارند که دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه یک دانشجوی بسیار زبده و خلاق پرورش بدهند در عین حال باید نگران وضعیت اشتغال این دانشجو هم باشند.

به همین خاطر انجمن فارغ التحصیلان تأسیس خواهیم کرد و تقاضا داریم شما در این زمینه به ما کمک بکنید و ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنید. هدف این است که اگر یک موقعیت اشتغالی ایجاد شود ما در پرتال دانشگاه قسمتی رو تخصیص خواهیم داد و اطلاعاتی رو بارگزاری خواهیم کرد."

در ادامه مراسم دکتر رمضانعلی نادری مایوان ضمن عرض خوش‌آمدگویی و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تبریک این جشن گفت:" هدف من از حضور در این جا فقط خوش آمد گویی به همه عزیزان، بزرگواران و سروران ارجمند که در این جشن باشکوه علمی شرف حضور پیدا کردند می باشد و ابلاغ پیام گرم ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر رباط‌جزی به شما سروران و دانشجویان بزرگوار و مهمانان معزز است.

باعث افتخار است که دانشگاه کوثر در سومین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه  به نحو احسن شرکت می‌نماید. از همه شما پدران مهربان و مادران دلسوز و خواهران گرامی و برادران غیرتمند که به پاسداشت مقام علم ارزش گذاشته و در این مجلس علمی شرف حضور پیدا کردید بسیار سپاسگزار و قدردانیم.

من توصیه‌ای که به دانشجویان بزرگوار دارم این است که ما اصلاً کلمه‌ای به اسم فارغ التحصیل نداریم‌.

این یک برنامه‌ای است که در موضوعات محاوره‌ای به وجود آمده است.

هیچ وقت راه علم بسته نیست و هیچ وقت بسته نخواهد شد و توصیه ما به شما دانشجویان بزرگواری که از امروز دانش نامه خود را از دانشگاه کوثر کسب می‌نمایید قطعاً به فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باشید چرا که علم بزرگترین ارزش بعد از توکل به خداوند و سلامتی است."

سپس در ادامه مراسم دکتر علیرضا حسینی ضمن عرض خیر مقدم گفت:

"درود و سلام عرض می‌کنم به شما دانش آموختگان به شما استادان و به شما خانواده‌های محترم و مهمانان حاضر در این محفل با شکوه. شاعر میگه اگر دوست نداری پیشرفت کنی از هر نظر چه پیشرفت مادی، معنوی، روحی و اخلاقی لازم است بر تو و باید که در حفره‌ها زندگی کنی ولی من و شما به عنوان انسان در این چند صباحی که در این کره خاکی داریم زندگی می‌کنیم هدف از خلقت ما به کمال رسیدن است.

ما باید تلاش کنیم به کمال برسیم. به نظر من شما فارغ التحصیل نمی‌شوید چون شما تا لحظه موت در حال آموختن هستید، ما هیچ موقع از تحصیل فارغ نمی‌شویم، زگهواره تا گور دانش بجوی، فرق نمی‌کند چه میخواهیم دانشگاهی باشیم چه غیر دانشگاهی ما هر لحظه در حال آموختن هستیم و امروز ما باید از دیروزمان بهتر باشد.

کسی که دو روزش مثل هم باشه ضرر کرده‌‌ است.

کار من استاد این است که سرکلاس اندیشیدن و عمیق فکر کردن رو به فرزند شما یاد بدهم.  اندیشهها که در کتاب‌ها هست؛ اندیشه‌ها رو یاد می‌گیرید، اما هنرِ منِ معلم اندیشیدن و آموختن اندیشدن است. ما باید دنبال تغییر باشیم تا خودمان  تغییر نکنیم؛ نمی‌توانیم جامعه و دانشگاه و کشور را تغییر بدهیم و نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم خدایا تغییر ایجاد کن؛ تغییر در امور مادی، روحی و معنوی از خودِ ما شروع می‌شود: ما باید به خود شناسی برسیم .خداوند می‌فرماید از خودمان باید شروع کنیم. حال که در این دهکده جهانی به سر می‌بریم، عصر ارتباطات است و ما باید در این عصر ارتباطات که شما دارید دانش‌آموخته از اینجا می‌روید باید خودتان را مسلح کنید به دانش روز و اگر خودمان رو مسلح نکنیم به دانش روز این راهی که می‌روید به ترکستان است."

وی افزود: "رسالت ما استادان تاکنون این گونه بوده و خدا را شاکریم و سپاسگزاریم بخاطر استادان خوبی که در دانشگاه کوثر در گروه‌های مختلف وجود داره و جا داره که اینجا از تکتک عزیزان از رأس هرم یعنی ریاست دانشگاه تا افراد دیگر در دانشگاه سپاسگزاری می‌کنم. رسالت ما آموزش بر مبنای علم و مهارت و هنر بوده است. در پایان با شعری شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم و خودم این شعر را در جشن فارغ التحصیلی خودم خواندم:

امشب دفتر پر شور خاطراتم را ورق خواهم زد و به حرمت عشق اشک خواهم ریخت، امشب غبار فراموشی را از روزهای خوش زندگی برمی‌گیرم و به پاس لحظاتی فراموش نشدنی خواهم نوشت. امشب می‌نویسم از شما، از هم قطارانم؛ به گذشته برمی‌گردم و شما را در تمام ثانیه‌ها می‌بینم؛ کنار هم بودیم و برای هم گفتیم؛کنار هم ماندیم و برای هم خواندیم؛کلاس را با خزان شروع کردیم و با بهار به پایان رساندیم؛ از محبت گفتیم، محبت را به چشم دیدیم روزها از پی‌هم گذشت و ما آبروی دوستی را بیشتر از همیشه حفظ کردیم؛ در زمستان و سرمای بی امانش، صفای محبت دلهایمان را روشن کرد و روشنایی خواستن و توانستن به چشم‌های شیفته‌مان جرأت بخشید؛ اکنون زمان آن رسیده که بگویم هم کلاسیهایم با شما بودن همه چیز را به من آموخت؛ سوگند به صفای منزلمان و به وفای دل‌هایمان و به روشنایی چشم‌هایمان که هرگز از یادتان نخواهم برد."

در ادامه برنامه دکتر مریم محبتی اظهار داشت: "خدمت والدین گرامی که راه‌های دور را برای خودشان هموار کردند تا در اینجا در کنار دانشجویانشان قرار گیرند خیر مقدم عرض می‌کنم. بنده تشکر می‌کنم از تمام اساتیدی که زحمت کشیدند تا اینجا آمدند و منت بر سر ما نهادند از رییس دانشگاه آقای دکتر رباط‌جزی، از معاون امور دانشجویی آقای دکتر نادری، از معاون آموزشی و پژوهشی آقای دکتر موذن و از همه ی بزرگان که تا الان همراه ما بودند تمام تشکر رو دارم امیدوارم که ایام به کامتان باشد."

در ادامه برنامه متنی توسط فاطمه علامه برای تقدیر از والدین دانشجویان جهت تلاش‌هایشان در طی چهار سالی که دانشجویان عزیزشان در دانشگاه کوثر مشغول علم آموزی بودند، زحمت‌هایی را که کشیدند تقدیم ایشان شد.

گفتنی است اجرای گروه موسیقی همای، اجرای استنداپ، اجرای نمآهنگ دانشجویی، اهدا تندیس و گواهی پایان دوره به دانشجویان، گرفتن عکس یادگاری و صرف ناهار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.