مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان: بودجه‌های ورزشی در سال آینده فعالیت محور می‌شوند

 

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان: بودجه‌های ورزشی در سال آینده فعالیت محور می‌شوند

 

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان: بودجه‌های ورزشی در سال آینده فعالیت محور می‌شوند

دکترمحمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از توجه به رشته تیر و کمان در دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: سال آینده تعدادی تیر و کمان در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و امیدواریم به سمتی پیش برویم که طی 4 سال آینده اکثر نفرات تیم ملی در این رشته از دانشگاهیان باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پورکیانی در چهل و هفتمین گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشوراز توجه دانشگاه قم به تربیت بدنی تقدیر کرد و اظهارداشت: با نگاهی که متولیان دانشگاه قم به ورزش دانشگاهی داشتند رشته تربیت بدنی در این دانشگاه راه‌اندازی شد که این اقدام قابل تقدیر است.

وی با تشبیه ورزش به یک شمشیر دولبه گفت: ورزش را می توان از ابعاد مختلف بررسی کرد که هر کدام از این ابعاد اگر اخلاق حرفه ای رعایت نشود اثرات منفی خواهد داشت.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان عنوان کرد: یکی از عوامل مهم که باید در ورزش به آن توجه شود جنبه تربیتی و آموزشی است، چرا که این امرمانع از ترویج بد اخلاقی ها می‌شود.

وی در ادامه توسعه همه جانبه ورزش در دانشگاه‌ها، تمرکز در سیاست گذاری های کلان، توسعه محیط حقوقی، گسترش برنامه ها بر اساس سرفصل ها را از نمونه سیاست‌ها دانست.

دکتر پورکیانی همچنین در خصوص اقدامات مرتبط در خصوص ورزش قهرمانی نکاتی را مطرح و توجه به ورزش به خصوص بعد قهرمانی آن را در دانشگاه‌ها مد نظر قرارداد.

وی یکی از مشکلات مهم در دانشگاه‌ها جهت توسعه ورزش را  نبود زیرساخت‌ها دانست و افزود: در دانشگاه‌ها 75 درصد از اماکن ورزشی  را بخش فوق برنامه و معاونت دانشجویی می‌سازد و در این زمینه نیاز است تا معاونت های آموزشی نیز همکاری و در این رابطه فعال‌تر شوند.

دکتر پورکیانی استاندارد سازی اماکن ورزشی را در دانشگاه‌ها مورد تاکید قرارداد و افزود: یکی از نکات مهم در احداث اماکن ورزشی توجه به استانداردسازی است و در این خصوص مد نظر قراردادن شرایط  مختلف محیطی و آب و هوایی مهم است.

 مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان با بیان اینکه درلایجه بودجه 95 بودجه فعالیت های ورزشی دانشجویان پیش بینی شده است، گفت: بودجه‌ها‌ی ورزشی در سال آینده دقیقاً فعالیت محور می‌شوند و دانشگاه‌هایی که بودجه فرهنگی گرفته و در آن 25 درصدی را که اختصاص به ورزش داده شده را اعلام نکنند، سال آینده بودجه‌ای در این خصوص به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی در خاتمه در خصوص تشکیلات مربوط به ورزش در دانشگاه‌ها و برخی آیین نامه‌های مرتبط با ورزش دانشگاهی، نکاتی را مطرح کرد.

منبع: msrt.ir