رئیس دانشگاه بجنورد:

مأموریت گرایی در صدر برنامه های راهبردی قرارگیرد

رئیس دانشگاه بجنورد:

مأموریت گرایی در صدر برنامه های راهبردی قرارگیرد

رئیس دانشگاه بجنورد گفت:با توجه به جوان بودن وکوچک بودن استان مأموریت گرایی باید در صدر برنامه های راهبردی دانشگاه ها قرارگیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر احمد محقر در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه کوثر بجنورد که با حضور قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد افزود:دانشگاه کوثر سال ۹۱ راه اندازی شده است و از دانشگاه های بسیار جوان کشور است که  دارای اعضای هیئت علمی جوان است وبا دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ،که این انرژی جوانی می تواند نشاط بسیاری در مجموعه دانشگاه ایجاد کند .

وی ادامه داد: جوان بودن خانواده آموزش عالی دراستان به ویژه دانشگاه کوثر این فرصت را فراهم می کند که مسیر اشتباه را تکرار نکنیم  با قرار دادن الگو دانشگاه های موفق مسیر روشن و نورانی را پیدا وآن را دنبال کنیم.

محقر با تقدیر از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه کوثر که در راه اندازی و نهادینه سازی این مرکز آموزش عالی تلاش کردند بیان داشت:  همه کسانی که فعالیت‌های اجرایی، تأسیسی و ایجادی داشته اند باید بدانند در مجموعه ای که  بنیاد آن را ایجاد کرده اند با تلاش می توانند جایگاه مجموعه را ارتقا بدهند.

دکتر محقر ادامه داد: فضای آموزش عالی، فناوری و نوآوری در چند سال اخیر بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به یک وضعیت استقرار رسیده است و اسناد بالادستی، سند نقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی علم و فناوری به شایستگی تهیه شده است.

 وی همچنین افزود: با  تصویب سند آمایش آموزش عالی در اسفند 95، تأکیدات مقام معظم رهبری، برنامه وزیر علوم تحقیقات و فناوری، امروز اسناد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان یک تکلیف و مسیر روشن برای پیشروی دانشگاه ها قرار داده است که یک دانشگاه جوان مانند کوثر در آستانه راه می‌تواند نقشه راه روشنی را داشته باشد و به پیش برود.

محقر ادامه داد: یکی از مأموریت های امروز دانشگاه ها  بحث فناوری و حلقه‌های زنجیره ای که باید با تولید به هم پیوند بخورد است که باید بتوانیم از آن استفاده مطلوب در جهت رفاه و سعادت مردم برگیریم .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های دولتی استان باید در ذیل چتر هیأت امنا در کنار هم فعایت داشته باشند و از موازی کاری بپرهیزند و از منابع ملی به شایستگی استفاده بکنند.

دکتر احمد محقر گفت: آنچه امروز در مراکز آموزش عالی توقع می رود این است که  اگر میخواهیم توانمندی های خودمان را ثابت  و استان ،مزیت ها و نیازدهی آن را بشناسیم باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کنیم و دانشگاه ها در مقابل  مشکلات صنعت ، آسیب‌های اجتماعی، حوزه فرهنگ باید نقطه امیدی باشند.