رئیس دانشگاه کوثر;

فضای فیزیکی مشکل دانشگاه کوثر است

فضای فیزیکی مشکل دانشگاه کوثر است

رئیس دانشگاه کوثر گفت: پتانسیل دانشگاه کوثر از نظر کارمند، هیأت علمی و دانشجو خوب است و فقط از کمبود فضای فیزیکی رنج می بریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد:  زمانیکه افراد دانشگاهی در صدر مدیریت باشند توسعه خواهیم داشت زیرا دانشگاهیان نگاهی آکادمیک دارند.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد ماموریت گرا شدن دانشگاه ها را گامی مثبت در این زمینه ذکر کرد و ادامه داد: ماموریت دانشگاه کوثر بجنورد حرکت در حوزه های علوم انسانی است.

علیرضا حسینی ادامه داد: هم افزایی بین دانشگاه ها بسیار خوب است و به رشد شاخص های آموزش عالی و به توسعه استان کمک می کند.

دکتر حسینی با  اشاره به اینکه شاخص های آموزش عالی در استان پایین است گفت: سرانه کل استان کمتر از 46 درصد است که پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با تأکید بر اینکه پتانسیل دانشگاه بالاست ادامه داد: ما تنها استانی هستیم که در سطح تحصیلات تکمیلی دانشجوی دکتری نداریم و این در حالی است که در سنوات گذشته دانشجویان  با ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر این پتانسیل را نشان داده اند.

رئیس دانشگاه کوثر با بیان اینکه کمبود فضا برای دانشگاه رنج آور است گفت: ساخت سایت مرکزی این مرکز آموزش عالی در منطقه تخت ارکان بجنورد با عنوان 19 مهر، سال 93 آغاز شد که اعتبار اولیه آن از محل منابع سفر مقام معظم رهبری تامین شد و تاکنون با صرف 55 میلیارد ریال، بیش از56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسینی، نیاز اعتباری برای تکمیل این مجموعه را 90 میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیریت ارشد استان خراسان شمالی در این خصوص شد.
وی مساحت کلی این سایت آموزشی را 5800 متر و گستره فضای آموزشی آنرا 400 متر مربع عنوان کرد و افزود: روند ساخت و ساز طرح مزبور اکنون به علت نبود اعتبار، متوقف شده است.
وی گفت: علاوه بر تکمیل ساختمان، این مجموعه برای خدمات زیربنایی نظیر راه، آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی استان دارد.