طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کوثر برگزار شد

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کوثر برگزار شد
به همت مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دفتر هم اندیشی اساتید و با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه  کوثر با عنوان "مبانی و مهارت‌های تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی" و با تدریس دکتر ابوالفضل غفاری، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه  کوثر در طی چهار روز و به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد. در این دوره، مباحث آموزشی درباره تعلیم و تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی، توسط دکتر غفاری، بر مبنای هم اندیشی و مشارکت اعضای هیئت علمی در مباحث مربوطه، بیان شد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید استادی، معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر، هدف از برگزاری طرح‌های ضیافت اندیشه اساتید را افزایش و تقویت معرفت افزایی در سطح اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، بیان کرد. وی در آیین افتتاح این دوره، اظهار داشت: خداوند پس از خلقت انسان، برای او کتاب راهنما و پیامبرانی برای تبیین کتاب فرستاده و ابعاد مختلف اعم از تزکیه، تعلیم و حکمت را روشن کرده است.  بعثت پیامبران دو نکته اساسی به همراه داشته که انسان به مقام عبودیت و مرز بندی با طاغوت برسد. وی با بیان این که چگونه بیاندیشیم و چگونه عمل کنیم، ادامه داد: در آیات قرآن، ایمان و عمل صالح در کنار هم آمده است و اگر این دو را با هم داشته باشیم به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و هر مکتبی مبانی و روش‌های خاص خودش را دارد و بر اساس معیارهای مختص به خودش برنامه‌ریزی می‌کند.
دکتر بدیعیان باغ‌ سیاهی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، در آیین اختتامه این طرح، با توجه به مؤثر بودن این دوره ها بیان داشت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان یکی از بهترین فرصت‌ها برای توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علائق اسلامی دانشگاهیان، تبیین ارزش‌های اسلامی و نیز باعث رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و منجر به حرکت به سمت دانشگاه اسلامی است. وی در پایان این مراسم از زحمات مدرس دوره و تمام مسئولین و کارکنانی که در اجرای با کیفیت این دوره نقش داشتند، تقدیر نمود.