رئیس دانشگاه کوثر:

شمار رشته های دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد به 19 رسید

شمار رشته های دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد به 19 رسید

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: با ایجاد یک رشته جدید، شمار رشته های این مرکز تک جنسیتی آموزش عالی شرق کشور به 19 رشته گرایش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر علیرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، رشته کارشناسی مترجمی زبان عربی از مهر امسال در این دانشگاه فعال می شود.
وی افزود: هم اکنون افزون بر 2 هزار و 800 دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می کنند.

*
کمبود عضو هیات علمی
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: این مرکز تک جنسیتی آموزش عالی شرق کشور هم اکنون با کمبود عضو هیات علمی مواجه است.
حسینی افزود: شاخص استاندارد استاد به دانشگاه برای این مرکز آموزشی، باید یک استاد به ازای 20 دانشجو باشد که تاکنون کمتر از نصف این شاخص محقق شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 50 استاد و عضو هیات علمی با این مرکز آموزشی همکاری دارند، گفت: طبق شاخص ها باید 75 عضو دیگر هیات علمی جذب این دانشگاه شوند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در رشته های مهندسی کامپیوتر، زیست شناسی، حسابداری، مهندسی صنایع و رشته اپتیک و لیزر کمبود عضو هیات علمی وجود دارد.
دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال 91 با هفت رشته و جذب 250 دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
بخش زیادی از مراکز آموزش عالی این استان در فضاهای کوچک، استیجاری و بعضا مدارس فعالیت دارند.