سیاست وزارت علوم مشارکت فعال انجمن‌های علمی در انجام امور پژوهشی است

 

سیاست وزارت علوم مشارکت فعال انجمن‌های علمی در انجام امور پژوهشی است

 

سیاست وزارت علوم مشارکت فعال انجمن‌های علمی در انجام امور پژوهشی است

زمینه‌های همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با انجمن‌های علمی در نشست مشترک دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رییس کمیسیون انجمن‌های علمی ایران با دکتر نصرت‌الله ضرغام، مشاور وزیرعلوم و رییس صندوق حمایت از پژوهشگران بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از ایسنا، دکتر وحید احمدی در این نشست که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: سیاست کلان وزارت علوم و به خصوص معاونت پژوهش و فناوری مشارکت فعال و تصمیم‌سازانه از جانب انجمن‌های علمی در انجام امور پژوهشی و علمی است و در حوزه معاونت پژوهش، بخش‌های مدیریتی و اجرایی همه ملزم هستند با مجموعه انجمن‌های علمی تعامل و همکاری فعال داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیازمند حضور فعال انجمن‌های علمی است و این نیاز جدی حوزه علم و فناوری به شمار می‌رود که انجمن‌های علمی روی پای خود بایستند و در این خصوص ما از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که در زمینه عضویت اعضای هیات علمی و دانشجویانشان در این انجمن‌ها فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

احمدی گفت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته‌ایم، سعی کردیم اعتبار قابل قبولی برای این انجمن‌ها فراهم کنیم و انجمن‌های علمی و اعضای آنها از حالت تشریفاتی خارج شوند و دانشگاه‌ها نیز نهایت همکاری و کمک را به این انجمن‌ها داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: در این نشست همکاری‌هایی که انجمن‌های علمی ایران می‌توانند با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران داشته باشند، بررسی شد تا از جهت توسعه انجمن‌ها و زمینه‌های به کارگیری آنها با صندوق حمایت نهایت تعامل و همکاری صورت گیرد.

منبع: isna.ir