رییس دانشگاه کوثر:

سراهای دانشجویی دانشگاه کوثر نیاز به اهتمام ویژه وزارت علوم دارد

سراهای دانشجویی دانشگاه کوثر نیاز به اهتمام ویژه وزارت علوم دارد

رییس دانشگاه کوثر در جلسه‌ای که با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان، دکتر ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان و مهندس علی پرهیزکار ابیانه معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان، در دانشگاه کوثر برگزار شد، گفت: در سال 97 پنج خوابگاه دانشجویی راه اندازی و تجهیز شده و اکنون نیاز به اهتمام ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه در ابتدای جلسه گفت: موافقت اصوالی تأسیس دانشگاه کوثر در سال 1390 و مجوز قطعی آن در سال 1391 صادر شد.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار و 830 دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
دکتر حسینی گفت: روند ساخت سایت دانشگاه کوثر سال 93 آغاز شد که اعتبار اولیه آن از محل منابع سفر مقام معظم رهبری تأمین شد و تاکنون با صرف بیش از 55 میلیارد ریال، حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اعلام اینکه دانشگاه کوثر به عنوان تنها مرکز آموزش عالی تک جنسیتی شرق کشور با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است ادامه داد: اکنون این دانشگاه برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می کند و  با اشاره به توانایی بالای این دانشگاه از نظر علمی و نرم افزاری، خواستار مساعدت دستگاه‌های مختلف استان برای رفع نیازهای فیزیکی این دانشگاه شد.    

وی ادامه داد: در سال 97 پنج ساختمان خوابگاه برای رفاه حال دانشجویان غیر بومی تجهز شد و در سال جدید درصدد راه اندازی و تجهیز دو خوابگاه دیگر هستیم  و همه خوابگاه‌ها مجهز به اتاق مشاوره، تربیت بدنی و بوفه هستند.
دکتر حسینی گفت: پس از تجهیز سراهای دانشجویی دانشگاه و پایش‌های انجام شده در حال اصلاح و رفع نواقص آن هستیم.