سرانه فضای ورزش دانشجویی 52 سانتیمتر کمتر از استانداردها است

سرانه فضای ورزش دانشجویی 52 سانتیمتر کمتر از استانداردها است

معاون اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرانه فضای ورزشی دانشگاه های کشور 52 سانتیمتر مربع کمتر از استانداردهای تعریف شده برای این بخش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید مسیحای اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه کوثردر بجنورد گفت: هم اکنون سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده و روباز در دانشگاه های کشور به ازای هر نفر 1.98 متر مربع است.

وی افزود: بر اساس استاندارها، باید سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانشجو 2.5 متر مربع باشد.

معاون اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در تلاش هستیم با اجرای طرح های زودبازده این سرانه را در دانشگاه ها ارتقا داده و به استانداردها نزدیک کنیم.

مسیحای اکبری افزود: قصد داریم با مشارکت دانشگاه ها، به خصوص مراکزی که دچار فقر فضای ورزشی هستند، با اجرای طرح های چمن مصنوعی، کفپوش و همچنین ایجاد فضای روباز و اتاق های تندرستی در فضای خوابگاهی، این سرانه را ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: بخشی از فضاهایی که در دانشگاه ها وجود دارد نیز بهسازی و به عنوان فضای ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

* باید نسل امروز را از گوشی و تبلت جدا کرد

وی با بیان اینکه نمی توان فضای ورزشی دانشگاه را از فضای ورزش کشور جدا دید، گفت: باید پذیرفت که نسل جدید از نظر گرایش به ورزش، تا حدی دچار کم تحرکی است.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم در حوزه فعالیت های درون دانشگاهی در قالب جشنواره های پاییزه و بهاره و همچنین رویداد ها، المپیادهای همگانی و قهرمانی و برگزاری مسابقات، دانشجویان را به سمت ورزش و تحرک سوق دهیم.

مسیحای اکبری افزود: بر اساس علاقه سنجی، ورزش های جدید و نو را که مورد اقبال دانشجویان است را در دسترس آنان قرار داده و تلاش می کنیم آنان را از گوشی ها و تبلت ها جدا کنیم.

وی گفت: همچنین تلاش می کنیم این قشر را از محیط های خوابگاهی بیرون آورده و به فضای ورزشی بکشانیم.

مسیحای اکبری اظهار داشت: ارزیابی های کلی نشان می دهد که وضعیت ورزش در محیط دانشگاهی از جامعه بهتر است.

معاون اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ماموریت اصلی دانشگاه ها را حوزه آموزش و پژوهش دانست و گفت: البته سعی شده با قرار دادن امکانات و تجهیزات ورزشی تا جایی که امکان دارد دانشجویان به فعالیت ورزشی کشیده شوند.