رئیس دانشگاه کوثر درپیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است

رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است

رئیس دانشگاه کوثر درپیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت:رشد و اعتلای ایران اسلامی بی‌شک مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، متن پیام دکتر علیرضا حسینی به شرح ذیل است:
بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.
این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد. به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز می باشد، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
 اهتمام به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه پس از شهادت شهید مفتح به کرات مورد اعتنا و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند " طلاب و دانشجویان قدر یکدیگر را بدانند، با یکدیگر آشنا و مرتبط باشندو احساس بیگانگی نکنند." وحدت حوزه و دانشگاه، حرکت پابه‌پای علم و دین است. بی تردید دو نهاد حوزه و دانشگاه دو ذات و ساختار مستقل هستندکه می بایست با مشی و روش عالمانه با یکدیگر گفت و گو و تعامل کنند و در خدمت یکدیگر باشند. رشد و اعتلای ایران اسلامی بی‌شک مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است که با توجه به مسئولیت اعتقادی و اجتماعی خود، برای سربلندی و آبادانی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند و اکنون که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بایسته است که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را با خوانش و جدیتی بیشتر مورد اهتمام قرار داده تا شاهد نتایج درخشان تری در رونق بخشی به همکاری معرفتی بیشتر در بین این دو نهاد دانشی و علمی باشیم. امید است که با عزم اصیل و دغدغه‌های ارزشمند عالمان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب فرهیخته بتوانیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیش‌تر این مهم باشیم .