رییس دانشگاه کوثر:

ذهن بارور و ورزیده برای شکوفایی نیازمند محیطی کاملاً آکادمیک و دانشگاهی است

ذهن بارور و ورزیده برای شکوفایی نیازمند محیطی کاملاً آکادمیک و دانشگاهی است

دکتر علیرضا حسینی در مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه کوثر برای شکوفایی ذهن‌های ورزیده و بارور، بر فضای فیزیکی و محیط آکادمیک تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر ضمن گرامیداشت ایام مبارک ربیع الاول و هفته وحدت گفت: دانشگاه کوثر اولین دانشگاه ویژه خواهران در شمال شرق کشور و دومین دانشگاه تک جنسیتی ویژه خواهران بعد از دانشگاه الزهرا است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید از تک محوری و تک بعدی بودن خارج شوند ادامه داد: برای اینکه به انسان بزرگ تبدیل شوید از تضارب افکار و اندیشه‌ها بهره ببرید و به تحلیل آن‌ها بپردازید.

دکتر حسینی با تأکید بر مهم بودن "خواندن" گفت: همانطور که قرآن هم با کلمه "خواندن" شروع شده است شما دانشجویان باید از این دوران استفاده کرده و تا می‌توانید بخوانید، این دورانی است که می‌توانید با فراغ بال به مطالعه بپردازید و خود را در چالش فکر و تضارب اندیشه‌ها قرار دهید تا بتوانید تحلیلگر خوبی باشید.

وی افزود:  این دوران فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین است.

رییس دانشگاه کوثر با تأکید بر اینکه دانشجویان باید در تولید علم نقش داشته باشند گفت: از امکاناتی که دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمت شما گذاشته است بهره ببرید و با ذهن‌های ورزیده و پویای خود یاری‌گر دانشگاه باشید.

دکتر حسینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به سمت نسل3 و 4 دانشگاه‌ها در حرکت هستند گفت: دانشجویان باید در کنار درس به کارآفرینی بپردازند و همچنین اشاره کرد حضور فعالانه در زمینه‌هایی که دغدغه اجتماعی می‌باشند مانند آلودگی‌های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب و صدمه زدن به طبیعت مشارکت جدی داشته  باشند و به استفاده از ظرفیت و امکانات دانشگاه در مسیر تولید علم و تلاش در راه استفاده از علم در صنعت و اقتصاد کشور بپردازند.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی موثر برای حذف و کاهش استفاده از مواد پلاستیکی و کاغذی در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه اقداماتی صورت گرفته است و دانشجویان هم باید در این راستا کوشا باشند.

وی با اشاره به بعضی از فعالیت‌های انجام شده در یکسال اخیر اعم از:

  • اخذ مجوز انتشارات دانشگاه کوثر
  • افزایش بودجه دانشگاه در سال 98
  • کسب رتبه نخست دانشگاه کوثر در استان خراسان شمالی و رتبه 42 کشوری در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC )
  • اخذ دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در سال 97
  • راه‌اندازی سامانه تحصیلات تکمیلی
  • پیشبرد ساخت پروژه 19 مهر دانشگاه
  • تجهیز 4 خوابگاه دانشگاه
  • تجهیز و تعریض سلف دانشگاه
  • تجهیز دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی اشاره کرد.

وی گفت: به اتاق فکر و خرد جمعی معتقد هستیم و از افکار پویا استقبال می‌کنیم و به ایجاد روحیه کار گروهی در انواع شکل‌ها از تأسیس شرکت‌های دانش بنیان تا تشکیل تعاونی‌ها معتقد هستیم و حمایت می‌کنیم.

دکتر حسینی با تأکید بر کمبود فضای فیزیکی دانشگاه اذعان داشت: یک بال ساختمان آموزشی 19 مهر در بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.