دیدار هیأت رئیسه دانشگاه کوثر با دکتر سید محمّد پاک‌مهر نماینده مجلس شورای اسلامی

دیدار هیأت رئیسه دانشگاه کوثر با دکتر سید محمّد پاک‌مهر نماینده مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر سید محمّد پاک‌مهر نماینده مردم شریف بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه کوثر دیدار کرد.  
در این دیدار، دکتر معین مقدس سرپرست دانشگاه کوثر، ضمن تبریک ایام ولادت امام جواد(ع)، حضرت علی(ع) و همچنین گرامی‌داشت روز پدر، گزارش کوتاهی در خصوص فعالیت‌های ۱۰ ساله دانشگاه ارائه داد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰۰ دانشجو در ۲۱ رشته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ، ۱۰۰ یاور علمی و بیش از ۷۰ عضو هیأت علمی، مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست دانشگاه کوثر افزود:پروژه آموزشی ساختمان ۱۹ مهر، که تاکنون تنها با جذب اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، برای تکمیل و بهره برداری نیاز به جذب منابع مالی دارد. همچنین با توجه به مشکلات مالی دانشجویان و عدم وجود خوابگاه ملکی، نیاز مبرم به ساخت خوابگاه است که در این زمینه نیز نیاز به حمایت و همیاری تمام مسئولین استانی و خیرین داریم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی دانشگاه، طرح آمایش آموزش عالی بود که در راستای این طرح ابتدا حوزه فعالیت این دانشگاه علوم انسانی تعریف شد و سپس با تعریف این حوزه فعالیت، از توسعه رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه در سال‌های گذشته جلوگیری به عمل آمد. با وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تثبیت و استقلال دانشگاه کوثر، باز هم حذف کلیه‌ی رشته‌های فنی و مهندسی در کنکور ۱۴۰۰ اتفاق افتاد و دانشگاه موفق به جذب دانشجو در این رشته‌ها نشده است.
دکتر پاک‌مهر با تایید این که دانشگاه کوثر در این سال‌ها توانسته است با تمامی کمبودها به شایستگی جایگاه خود را در میان دانشگاه های ویژه خواهران ثبت نماید، بیان کرد: هم اینک این دانشگاه یکی افتخارات استان و کشور محسوب می‌شود. 
وی افزود: یکی از اهداف راه اندازی دانشگاه‌های ویژه خواهران ایجاد انگیزه برای دختران جهت تحصیل و اطمینان خاطری برای خانواده‌ها‌ است و همین امر باعث شده دانشگاه کوثر رتبه نخست کشوری در زمینه جذب دانشجویان اقوام مختلف را کسب کند.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و استقلال دانشگاه، امید است با همراهی مسئولین استانی، وزارت علوم و حمایت نمایندگان مجلس، مشکلات فضای آموزشی،‌ اداری و خوابگاهی این دانشگاه  برطرف شود و این دانشگاه به اهداف والای خود در جهت توسعه هر بیشتر آموزش عالی و خدمت به بانوان ایران عزیز برسد.
وی در پایان قول مساعد داد که مانند گذشته پیگیر رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود دانشگاه باشد.