دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت:

دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت:

خبرنگاران تجسم تعهد، دلسوزی، مسئولیت و امانت‌داری در جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، نشست خبری دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر به مناسبت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر حسینی در ابتدای این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) و روز خبرنگار گفت: 17 مرداد ماه سالگرد شهادت خبرنگار عزیز شهید محمود صارمی، یادآور رشادت‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر خبرنگاران زحمتکش می‌باشد.

وی افزود: خبرنگاران نقش مهمی در پیشبرد و هموارسازی مسیر توسعه دارند و در ایام شیوع ویروس کرونا توانسته‌اند پیام همدلی و همراهی مسئولین را به گوش مردم برسانند. خبرنگاران به راستی تجسم تعهد، دلسوزی، مسئولیت، انسانیت و امانت‌داری هستند. خبرنگاران آگاهی دهنده، آگاهی بخش، چشم بیدار و گوش شنوای جامعه هستند. بیان حق و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران از مهم‌ترین وظایف آنان است.

دکتر حسینی در بخش دیگر از سخنانش اذعان داشت: هنر نوشتن را خداوند متعال به شما تلاش‌گران عرصه دانایی و اطلاع رسانی هدیه نموده است و به قلم‌تان سوگند خورده، آن‌جا که می‌فرماید: اقراء بسم ربک الذی خلق

عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خبرنگاران باید سواد رسانه‌ای را در استان ارتقاء دهند. سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای مرهون تلاش شبانه روزی خبرنگاران است. انعکاس مشکلات موجود در کشور و نظارت عمومی بر فعالیت مسئولان از جانب خبرنگاران بی‌بدیل و غیر قابل انکار است.

دکتر حسینی در ادامه به سؤالات خبرنگارن حاضر در جلسه پاسخ گفت.

گفتنی است در حاشیه این نشست از خبرنگارن تقدیر به عمل آمد.