دکتر حسین سالار آملی در جمع اعضای هیأت رییسه دانشگاه کوثر: وجود رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه کوثر بازوی توانمندی در جهت فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه است.

دکتر حسین سالار آملی در جمع اعضای هیأت رییسه دانشگاه کوثر:  وجود رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه کوثر بازوی توانمندی در جهت فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی روز پنجشنه پنجم دی ماه در جلسه هیأت رییسه دانشگاه کوثر حضور یافت.

در ابتدای این نشست دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان جلسه گفت: دانشگاه کوثر بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اولین دانشگاه ویژه خواهران در شرق کشور می‌باشد که در حال حاضر دارای ٦٠ عضو هیأت علمی و حدود ٣٠٠٠ دانشجو می‌باشد که در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی در حال تحصیل هستند.

دکتر حسینی افزود: دانشگاه کوثر در کمتر از یک دهه از حیات خود موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی کسب نموده که از جمله آن می‌توان به حضور یکی از اعضای هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه کوثر در یک درصد برتر دانشمندان نانو، کسب جایزه ارزشمند کاظمی آشتیانی و کسب مقام شایسته تقدیر از جشنواره بین‌المللی فارابی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه کوثر، عضویت دانشگاه کوثر در شبکه مجازی جهان اسلام و قرار گرفتن دانشگاه کوثر در جایگاه ٤٢ دانشگاه‌های کشور  و جایگاه اول دانشگاه‌های استان طبق رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام اشاره نمود.

دکتر حسینی اذعان داشت: موقعیت جغرافیایی استان خراسان شمالی و قرار گرفتن این استان در منطقه ترانزیت و داشتن ٣٠٠ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های خوب آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کرسی‌های ایران شناسی باشد.

در ادامه دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علومف تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کوثر دارای دید بین‌المللی است و این دید بسیار حائز اهمیت است. نکته دوم تک جنسیتی بودن دانشگاه کوثر است که این ویژگی کمک شایانی در جهت انجام فعالیت‌های بین‌المللی در کشورهای منطقه می باشد.

دکتر حسین سالارآملی اذعان داشت: یکی از زیرساخت‌های بین‌المللی شدن، چندفرهنگی بودن است که خوشبختانه در استان خراسان شمالی وجود دارد. در چارچوب فرهنگ‌ها نژاد، فرهنگ، گویش، رفتار، لباس و ... نباید محل اختلاف باشد. پذیرش چند فرهنگ در یک جامعه به معنای ارتقای آن جامعه است.

وی ادامه داد: وجود رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه کوثر بازوی توانمندی در جهت فعالیت‌های بین المللی این دانشگاه است.

دکتر حسین سالارآملی: در راستای بین‌المللی شدن در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نکاتی هم‌چون مواجهه علمی با پیچیدگی‌های موجود، خلق آینده و آینده نگری، ایجاد نگاشت نهادی، ساختار یادگیرنده و برنامه‌های عملیاتی را در نظر داشته باشید.