دکتر احمدی در دیدار با هیأت اتریشی: آماده هر گونه همکاری علمی و پژوهشی با کشور اتریش هستیم

دکتر احمدی در دیدار با هیأت اتریشی: آماده هر گونه همکاری علمی و پژوهشی با کشور اتریش هستیم.

به منظور  تبادل اطلاعات و گسترش همکاری‌های علمی و اقتصادی یک هیأت اتریشی با دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار هیأت اتریشی گزارشی از سیستم آموزش عالی در اتریش و نحوه همکاری دانشگاه‌ها با صنعت در آن کشور ارائه کرد و خواهان برقراری ارتباط در زمینه‌های دانشگاهی و صنعتی و اقتصادی با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایران شد.

هیئت اتریشی زمینه‌های علمی، داروسازی، خودروسازی، نفت و پتروشیمی را از بخش‌های مورد توجه خود برشمرد و خواستار انتقال دانش و تجربیات صنایع مختلف اتریش و تبادل دانشجو با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز ضمن ارائه آماری از تعداد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری به هیأت اتریشی گفت: ما در زمینه تقویت و گسترش و پیشرفت روابط علمی و آموزشی در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف در چارچوب قوانین و مقررات و همکاری‌های مستقیم در زمینه‌های علمی و پژوهشی آماده هر گونه همکاری با کشور اتریش هستیم.

وی به زمینه‌های مورد توافق طرفین اشاره کرد و گفت: در زمینه بورس دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و تبادل استاد، برگزاری کنفرانس‌های علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و تبادل دانشجو و تبادل اطلاعات در رشته‌های IT ، مهندسی پزشکی وبخش کشاورزی زمینه همکاری با کشور اتریش کاملاً فراهم است و می توانیم همکاری‌های بسیار خوب و مثبتی داشته باشیم.

در ادامه دکتر پیری، مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با اشاره به حضور پررنگ پارک‌های علم و فناوری در صنعت و اقتصاد ایران گفت: ما و کشور اتریش در خصوص پارک‌های علمی و فناوری در دو حوزه استفاده از تجربیات شرکت‌های اتریشی و برقراری فن بازار بین شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری ما و کشور اتریش می‌توانیم همکاری‌های بسیار جدی و مؤثری داشته باشیم.

دکتر خوش قلب در ادامه ضمن اشاره به موفقیت کشورمان در حوزه‌های مهندسی پزشکی،  IT و کشاورزی افزود: کشور ایران در زمینه صادرات گیاهان دارویی و  محصولات کشاورزی از جمله پسته، انار، انگور و زرد آلو جزو پنج تولیدکننده اول دنیا است و همچنین در خصوص صنعت تهیه غذای حلال که یکی از پرسود ترین تجارت‌های دنیا به حساب می آید، کشور ما پتانسیل بسیار خوبی دارد و می‌توانیم با کشور اتریش همکاری‌های مثبتی داشته باشیم و به این ترتیب زمینه ورود شرکت‌های ما نیز به بازارهای اروپایی فراهم شود.

در پایان این نشست دکتر احمدی  با اشاره به تفاهم نامه اخیر بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مؤسسه OEAD اتریشی پیشنهاد ایجاد یک کمیته مشترک همکاری‌های علمی و صنعتی با کمک سفارت ایران و اتریش و اتاق بازرگانی ایران را دادند تا درزمینه اولویت‌ها و موضوعات مشترک بین دو کشور قرارداد‌ها وپروتکل‌هایی به امضای طرفین برسد .

منبع: msrt.ir