در دیدار دکتر فرهادی با صدر اعظم سابق آلمان، راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بررسی شد.

 

در دیدار دکتر فرهادی با صدر اعظم سابق آلمان، راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بررسی شد.

 

در دیدار دکتر فرهادی با صدر اعظم سابق آلمان، راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بررسی شد.

دکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و هیئت همراه  در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری  دو کشوردر محل این وزارت دیدار و گفتگو کردند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدارکه معاونان وزیر علوم و همچنین هیئت همراه صدراعظم سابق آلمان نیز حضور داشتند، دکتر فرهادی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و آلمان  به مسائل علمی اظهار داشت: همکاری های مشترک علمی و فناوری بین محققان و مراکز پژوهشی ایران و آلمان سابقه ای طولانی دارد و همکاری علمی بین دانشگاه‌های دو کشور از گذشته‌های دور انجام می گرفته و ما در حال حاضر باید سعی کنیم  شرایط حضور دانشمندان ایران و آلمان را در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دو کشور فراهم کنیم و این بهترین کار برای نزدیک‌تر کردن دو جامعه علمی است .
وی افزود: با امضای تفاهم نامه‌ای با طرف آلمانی و با تشکیل جلسه کمیته راهبردی، نحوه همکاری های مشترک  بین دو کشور بررسی شد و در سفر مسئولان دو کشور به آلمان و ایران، زمینه این همکاری‌ها نیز مشخص شده است .
وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه این همکاری ها تنها به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی محدود نمی شود، گفت: این همکاری‌های مشترک می‌تواند به مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان تعمیم داده شود. به طور مثال قرار است یک مرکز تخصصی پزشکی با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تاسیس شود که در آن از خدمات مشترک متخصصان و پژوهشگران آلمانی و ایرانی بهره‌مند خواهیم شد .
وی افزود: کشور آلمان یکی از کشورهای مورد نظر ما در زمینه های همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی است و همچنین در دیگر زمینه‌ها از قبیل انتقال تکنولوژی وامور مهارتی، از همکاری مشترک استقبال می‌‌کنیم .
همچنین در این دیدار، گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در سخنانی با استقبال از گسترش همکاری‌های فی مابین در مسایل علمی تحقیقاتی و همچنین با ابلاغ سلام پروفسور سمیعی به وزیر علوم کشورمان، گفت : اروپادر طی اعصار گذشته از علم پزشکی ایران استفاده‌های بسیاری برده است و زمینه‌های همکاری علمی مشترک بسیار گسترده‌ای بین مراکز آموزش عالی دو کشور وجود دارد که در قالب کارهای مشترک در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌گنجد. مثلاً در بخش سلامت و بهداشت با همکاری شرکت‌های معتبر آلمانی می‌توان بهترین لوازم  پزشکی و درمانی را تولید کرد. 
وی افزود: به طور کلی، دولت آلمان علاقه‌مند است  همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور را تقویت کرده و گسترش دهد .
گفتنی است در این دیدار دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیرعلوم و مدیر کل حوزه وزارتی، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر و دکتر وحید احمدی معاونان آموزشی و پژوهش و فناوری وزارت علوم، دکتر محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و دکترمسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز حضور داشتند.

منبع:www.msrt.ir