درخشش دانشگاه کوثر بجنورد در نخستین فرنامه دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

درخشش دانشگاه کوثر بجنورد در نخستین فرنامه دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، بر اساس سامانه فرنما (سامانه ثبت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه کوثر بجنورد در شاخص‌های ارزیابی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی رتبه‌های چشمگیری را در بین دانشگاه‌های کل کشور کسب کرده است.  
مهندس سمیه علی آبادی، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: رویکرد دانشگاه در تقویت مشارکت و نقش‌آفرینی دختران دانشجو و بانوان فعال در فعالیت‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی با هدف گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.  
وی، با اشاره به استعدادیابی فرهنگی از بین دانشجویان نوورود و نیازسنجی برنامه‌های فرهنگی در ابتدای هر سال تحصیلی، افزود: برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه بر اساس نوع نیاز مخاطبان، برنامه‌ریزی و اجرا می¬شود و نکته حائز اهمیت، حضور و حمایت‌های همیشگی دکتر معین مقدس رئیس دانشگاه از فعالیت‌های فرهنگی است. 
مهندس سمیه علی‌آبادی اظهار داشت: از بین ۱۰۲ دانشگاه در کشور دانشگاه کوثر بجنورد در شاخص تعداد کل برنامه‌های اجرا شده رتبه اول و در شاخص سرانه فعالیت‌های فرهنگی (نسبت تعداد دانشجو به تعداد برنامه‌های اجرا شده) رتبه پنجم و همچنین در نسبت هزینه فرهنگی دانشگاه برای برنامه‌ها رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.  
سمیه علی‌آبادی با اشاره به راه اندازی سامانه فرنما در سال جاری به منظور رصد هر چه دقیق تر برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور گفت: کلیه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که در دانشگاه‌ها برگزار شده در این سامانه ثبت می گردد. و با استناد به سامانه فرنما، از اول فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال جاری، 495 برنامه فرهنگی در دانشگاه کوثر بجنورد ثبت شده که شامل برنامه‌های مناسبتی، آموزشی، معرفت افزایی دانشگاهیان، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، فعالیت‌های دینی و قرآنی، رویدادهای فرهنگی نوآورانه و ... است.   
وی در پایان از همکاری خوب فعالین فرهنگی دانشگاه تقدیر نمود و اظهار داشت: همکاری خوب فعالین فرهنگی دانشگاه شامل دانشجویان، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی در کسب چنین رتبه هایی در سطح دانشگاههای کشور و در برنامه ریزی و اجرای این حجم از فعالیت‌های فرهنگی ستودنی است.