رئیس دانشگاه کوثر؛

دانشگاه کوثر در رشته مدیریت رسانه دانشجو می پذیرد

دانشگاه کوثر در رشته مدیریت رسانه دانشجو می پذیرد

رئیس دانشگاه کوثر گفت: درسال آینده تحصیلی دانشگاه کوثر ویژه خواهران در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته مدیریت رسانه دانشجو می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی در مرکز صدا و سیما با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر به عنوان تنها مرکز آموزش عالی تک جنسیتی شرق کشور است افزود: دانشگاه کوثر ویژه خواهران  درسال 1391 با مصوب شورای گسترش در بجنورد تاسیس شده است.

 وی گفت: در سال تحصیلی جدید 17 رشته مقطع کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته شده است و با اشاره به اینکه اکنون این دانشگاه 2800 دانشجو دارد ادامه داد:  از نظر تعداد دانشجو در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور بعد از دانشگاه الزهرا عنوان دوم را دارد .

رئیس دانشگاه کوثر با تأکید بر اینکه مأموریت دانشگاه کوثر در حوزه علوم انسانی است اظهار داشت: در دانشگاه کوثر محدودیت ساختمان داریم و از ساختمان های استیجاری استفاده می کنیم وگفت: از صدا و سیما و سایر دستگاه های اجرایی درخواست حمایت برای حل این موضوع داریم.

وی همچنین افزود: با توجه به  مأموریت دانشگاه کوثر به عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی شمال شرق کشور در حوزه علوم انسانی ، از راه اندازی مرکز مطالعات زنان وخانواده جهت تسهیل کسب و کار بانوان وآموزش،کمک و مشاوره دادن به بانوان وکم کردن آسیب های اجتماعی در دانشگاه کوثر خبرداد.

رئیس دانشگاه کوثر با تأکید بر اینکه خواستار تعامل دو طرفه با صدا و سیما هستیم افزود: در خواست داریم باتوجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه معرفی آن در دستور کار برنامه های صدا وسیما قرار گیرد.  

حسینی با بیان اینکه  آمادگی لازم برای ساخت برنامه های موضوعی در دانشگاه را داریم گفت: خواستار دعوت از کارکنان و اعضا هیأت علمی دانشگاه در برنامه های صدا و سیما هستیم .

وی ادامه داد: می توانیم از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای پوشش برنامه های صدا وسیما ومعرفی استان در دانشگاه بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه توسعه ای داشته باشیم افزود: دستگاه های اجرایی با بها دادن به  آموزش عالی  می توانند رشد کنند و به توسعه برسند.

وی همچنین گفت: شاخص های آموزش عالی در خراسان شمالی پایین است و به دلیل نوپا بودن دانشگاه کوثر در شاخص های کلی دچار عقب ماندگی  هستیم و با انقباض بودجه های فعلی فرایند ساخت پروژه ساختمان مرکزی دانشگاه در تخت ارکان به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

 دکتر حسینی همچنین با تاکید بر اینکه از رسانه ملی استقبال می کنیم افزود: آمادگی داریم از ظرفیت مدیران و اساتید رسانه در صدا و سیمای استان برای  برگزاری دوره سواد رسانه ای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه کوثر بهره ببریم.