دانشجوی دانشگاه کوثر بازیگر نقش اول سریال ایستاده درتاریخ

دانشجوی دانشگاه کوثر بازیگر نقش اول سریال ایستاده درتاریخ

زهرا صالحی دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوثر بازیگر نقش اول سریال ایستاده درتاریخ روایت 80 سال ایستادگی و اتحاد مردم شمال خراسان است که در ایام نوروز از شبکه اترک خراسان شمالی روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر زهرا صالحی در سال 94 وارد دانشگاه کوثر شدو هم اکنون دانشجوی ترم 5 رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوثراست.

وی از دوران دبیرستان به طور غیرحرفه ای کار هنری را از رادیو خراسان رضوی برنامه"صبح نیشابور" شروع کرده و از سال 94 پس از ورود به دانشگاه کوثر به طور حرفه‌ای  پیگیری تئاتر را آغازکرده است.

صالحی از سال 94  تئاترهای  "مسلم ابن عقیل" ،  "خنکای ختم خاطره" ،" وقتی که شب کفن پوشید" و "مونس" را اجرا کرده است.

وی تئاتر مونس را در سال 1397 در جشنواره سوره مهر  با کارگردانی خود به همراه شش بازیگر از دانشجوهای دانشگاه کوثر در سالن پلاتو شمس بجنورد اجرا کرده  و در این اجرا کارگردانی سوم، بازیگری سوم، بروشور اول و تقدیر از صحنه و لباس را گرفته و به مرحله منطقه و سراسری راه یافته است  ودر جشنواره سراسری سوره مهر تهران در سال 95-96 کاندیدا بهترین بازیگر زن در اجرای همین تئاتر نیز شد ه است.

بنا به این گزارش صالحی از طریق فراخوان استانی برای نقش اول "تحفه گل" در سریال ایستاده درتاریخ انتخاب شده و فیلمبرداری را زیر نظر حسین فیروزه کارگردان و تهیه کننده این سریال آغاز کرده است.

این سریال تاریخی ایستادگی و دفاع مردم شمال خراسان در مقابل روس ها و اتحاد اقوام مختلف خراسان و قیام سردار "عیوض " و خواهرش" تحفه گل"را به تصویر کشیده شده است ودرسیزده قسمت در ایام نوروز98 ازشبکه اترک خراسان شمالی و در و در تابستان98 از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

زهرا صالحی در خصوص  موفقیت هایش گفت: در کار هنری پشتکار خیلی مهم است و باید هنر را برای ارضای روح ادامه داد و هنر نباید درگیر حاشیه شود چرا که حاشیه هنروری را از هنرمند خواهد گرفت و می توان با اخلاق حرفه ای به جایگاه بالا رسید.