رییس دانشگاه کوثر:

دانشجویان هیچ گاه از تحصیل فارغ نخواهند شد

دانشجویان هیچ گاه از تحصیل فارغ نخواهند شد

رییس دانشگاه کوثر گفت: دانشجویان هیچ گاه از تحصیل فارغ نخواهند شد، چرا که در تمامی طول زندگی باید به علم و دانش بپردازند، هم اکنون مدت کوتاهی از تحصیل آسایش پیدا می‌کنند اما برای کسب مدارک بالای علمی باید همواره تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر علیرضا حسینی شب گذشته در جشن دانش آموختگی 70 دانشجوی دانشگاه که در دهکده مقاومت، تالار لاله برگزار شد گفت: زمانیکه بحث دانش آموختگی پیش می آید تمام حوادث ناگوار کنار می‌رود و می‌گوییم می‌خواهیم شاد باشیم و مسائلی مثل کدو ت و نفرت را کنار می‌گذاریم و زندگی را از نو آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در قرآن و آموزه‌های دینی نیز بسیار به دو بال علم و اخلاق تاکید و سفارش شده است چرا که هر کدام از اینها نباشد مانع نقش آفرینی انسان خواهد شد.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه اخلاق را در کنار علم مدار زندگی خود قرار دهید گفت: انسان بدون اخلاق هیچ معنی نخواهد داشت.  مشکلاتی که در جهان امروز و به خصوص در جنگ‌ها رخ می‌دهد به علت نداشتن اخلاق همراه علم و دانش است، زمانی که علم بدون اخلاق رشد کند هیچ‌گاه به تعالی نخواهد رسید و به قهقهرا می‌رود.

وی با بیان اینکه همه ما از زمان تولد تا مرگ در حال آموختن هستیم اظهار داشت: شما با مطالعه به آسایش می‌رسید بنابراین در کنار مطالعه‌ی کتاب‌های درسی کتاب‌های غیر درسی در تمام زمینه‌های اجتماعی و سیاسی را مطالعه کنید تا یک گنجینه از علوم و دانش را در ذهن داشته باشید اما بطور تخصصی در یک رشته مطالعه خود را  ادامه دهید.

رییس دانشگاه کوثر با تأکید بر اینکه کسی که تنها علم دارد آراسته و نظیف نخواهد بود اظهار داشت: دانشجویان از بین اساتید افرادی را به عنوان الگو انتخاب می‌کنند که مجهز به دو بال علم و اخلاق باشد.

دکتر علیرضا حسینی از دانش آموخته‌ها خواست تا اخلاق را سر لوحه کار خود در زندگی قرار دهند و افزود: به عنوان کارمند، همسر، خواهر و یا دوست باید اخلاق را مد نظر داشته باشید تا دچار آسیب‌های مختلف نشوید و از تمامی کارها سربلند بیرون بیایید.

وی ادامه داد:  کتاب قرآن که درس زندگی است و کتاب نهج البلاغه را که سراسر حکمت و پند و اندرز است را مدنظر و سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهید.

دانشجویانی که در این شب دانش آموخته شدند و در این جشن شرکت کردند در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، عربی، کامپیوتر، حسابداری، زبان انگلیسی، فیزیک مهندسی و شیمی بودند.