دانشگاهی که از کمبود فضای آموزشی رنج می برد

خیران به دانشگاه «کوثر» هم بیایند

خیران به دانشگاه «کوثر» هم بیایند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از روزنامه خراسان شمالی:  دانشگاه «کوثر» به عنوان دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور در هفتمین سال فعالیت اش در استان حال و روز خوبی ندارد و با گذشت سال ها متاسفانه هنوز فضای آموزشی متعلق به خود ندارد و همه فضاهایش استیجاری است؛ از ساختمان اصلی دانشگاه کوثر یا همان ساختمان سابق مرکز تربیت معلم باقرالعلوم (ع) که به گفته «خباز» استاندار سابق خراسان شمالی، ساختمانش به قبل از انقلاب بر می گردد و البته متعلق به آموزش و پرورش است تا 5 خوابگاه استیجاری و  فضاهای دیگر مدیریتی و آموزشی.

زلزله اردیبهشت سال گذشته باعث ایجاد ترک در طبقه دوم ساختمان آموزشی این دانشگاه شد و چندی پیش با تخلیه این طبقه، بخشی از ساختمان دارالقرآن بجنورد نیز به کمک فضاهای آموزشی دانشگاه کوثر آمد و تعداد مکان های استیجاری را به عدد 9 رساند.

بخشی از حسینیه گیفانی ها و ساختمان آموزشی سابق دانشگاه حکیمان در سایت 17 شهریور شمالی را هم باید به مکان های استیجاری این دانشگاه با جمعیت بیش از 2 هزار و 800 دانشجو بیفزاییم که البته بیشتر آن ها هم غیر بومی هستند.

هر چند در سال های نه چندان دور به منظور احداث دانشگاه کوثر، سایتی در تخته ارکان از محل اعتبارات سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان در نظر گرفته و عملیات احداث آن آغاز شد و تاکنون هم چند صد میلیون تومان هزینه شده و همچنان ناتمام باقی مانده و منتظر تامین اعتبار است ولی آبان ماه امسال استاندار سابق خراسان شمالی در بازدید از دانشگاه کوثر و پروژه در حال احداث این دانشگاه، از جانمایی این دانشگاه ابراز نارضایتی کرد و آن را متناسب با روحیه دانشجویان دختر ندانست.

دکتر «خباز» در آن بازدید سخنی از قابل استفاده نبودن سایت ناتمام پروژه دانشگاه کوثر به میان نیاورد و وقتی عبارت «فضای نیمه ساز در آینده می تواند به درد کار دیگری بخورد» را استفاده کرد، به نظر می رسید باید دنبال راهکاری شبیه تهاتر بود.

البته در این خصوص مسئول روابط عمومی دانشگاه کوثر هم از رایزنی ها برای توافقی که بتوان از فضاهای موسسه آموزش عالی اشراق بجنورد استفاده کرد خبر داد، البته رفت و آمد به مکان جدید هزینه ای روی دوش دانشجویان خواهد گذاشت.با توجه به در پیش رو بودن زمان امتحانات این دانشگاه و نبود سالنی مناسب برای برگزاری امتحانات مشکلات کمی بیشتر خودنمایی خواهد کرد و باید به این نکته توجه داشت که با هر بار پایان مهلت زمان اجاره واحدهای استیجاری، در صورت به توافق نرسیدن با مالکان، دانشگاه هزینه زیادی را برای تجهیز مکان جدید متحمل می شود و این در حالی است که چندی پیش دکتر «حسینی» از تجهیز  3 خوابگاه از ابتدای مهر تاکنون خبر داد ولی با هر بار جا به جایی این خوابگاه ها تکلیف این تجهیزها چه می شود؟

به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه کوثر، تعداد خوابگاه ها 5 مورد و بخشی از هزینه ها روی دوش دانشگاه است و بخشی هم توسط دانشجو تامین می شود.

چندی پیش مسمومیت چند دانشجوی دانشگاه کوثر باعث شد بیش از پیش بحث کمبودات آموزشی و امکانات این دانشگاه تک جنسیتی استان بر سر زبان ها بیفتد؛ موضوعی که حل شد ولی به گفته رئیس دانشگاه کوثر، این دانشگاه همچنان از کمبود فضای فیزیکی رنج می برد.

«ربانیان» مسئول روابط عمومی دانشگاه کوثر گره کار را در ورود خیران به این مسئله می داند و می گوید: دانشگاه کوثر ظرفیت بزرگی است که در استان وجود دارد ولی از کمبود فضای آموزشی رنج می برد و نیاز است خیران و متولیان به کمک این دانشگاه بیایند؛ دانشگاهی که بسیاری از دانشجویان آن غیربومی هستند.

حدود 2 هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه غیر بومی هستند که این یعنی تربیت 2 هزار و 500 سفیر فرهنگی و نیاز است بیش از این نگاه ها به این دانشگاه باشد و با روی کار آمدن رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و استاندار جدید خراسان شمالی، باید منتظر تدبیر و نگاه ویژه مدیران استان در دولت تدبیر و امید ماند تا بیش از این دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد خانه به دوش نماند و بعد از سال ها روانه خانه خود شود.