رییس دانشگاه کوثر:

خبرنگاران زوایای ناپیدا و پنهان دستگاه‌های اجرایی را به گوش مسئولین برسانند

خبرنگاران زوایای ناپیدا و پنهان دستگاه‌های اجرایی را به گوش مسئولین برسانند

رییس دانشگاه کوثر گفت: خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند، بلندگوی نیاز مردم و آیینه تمام نمای جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ضمن عرض تبریک روز خبرنگار، گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: محرم آغاز حرکتی به سوی واکاوی واقعیت‌ها و ماه تقدم اولویت‌هاست اگر به اولویت‌ها توجه نشود از رسیدن به نتیجه مطلوب خودسازی و خودشناسی باز خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در قیام خود به این اولویت‌ها توجه می‌نمود ادامه داد:  باید نماز حسینی را بر عزای حسینی و شعور حسینی را بر شور حسینی ترجیح دهیم.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه دانشگاه کوثر (ویژه خواهران) دومین دانشگاه تک جنسیتی در شمال شرق کشور است افزود: وجود دانشگاه‌های تک جنستی یک حق انتخاب برای خانواده‌های ایرانی است.

رییس دانشگاه کوثر با بیان اینکه  62 درصد از دانشجویان ما غیربومی هستند گفت: دانشگاه کوثر، ایران کوچک را در خود دارد.

دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه آسیب‌های مختلف در جامعه و دانشگاه‌ها وجود دارد ادامه داد: مرکز مشاوره دانشگاه بیشتر از قبل فعال خواهد بود و صدای مشاور دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نبود فضای مناسب آموزشی و خوابگاهی برای دانشگاه دغدغه است اذعان داشت: تمام مکان‌هایی که دانشگاه کوثردر آن ادامه حیات می‌دهد استیجاری است.

رییس دانشگاه کوثر با بیان اینکه در یک سال اخیر سه خوابگاه برای دانشگاه تجهیز شده است گفت: تمام خوابگاه‌های دانشگاه  به اتاق مشاوره، اتاق ورزش، اتاق تلویزیون و بوفه دانشجویی جهت رفاه دانشجویان تجهیز شده است.

دکتر حسینی ادامه داد: دانشگاه کوثر، خوابگاه ملکی ندارد و تمام خوابگاه‌های دانشگاه خصوصی و تحت نظارت دانشگاه است.

وی افزود: امسال 7 خوابگاه خصوصی تحت نظارت دانشگاه با شهریه کمتر از خوابگاه‌های خودگردان برای اسکان حدود 1500 دانشجو در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه کوثر با تأکید بر اینکه خیرین می‌توانند بازوی توانمندی برای دانشگاه باشند گفت: برای محدودیت‌های دانشگاه به حمایت خیرین نیازداریم و تا کنون نیز برای هزینه‌های کوچک از خیرین کمک گرفته‌ایم، افزود: به همراهی و همکاری اصحاب رسانه و مسئولین استان برای حل پراکندگی و کمبود فضای دانشگاه  نیاز داریم زیرا زمانی می‌توانیم بگوییم دانشگاه هستیم که ساختمان آکادمیک و در شأن استاد، دانشجو و استان داشته باشیم.

دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه اخذ رشته مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد جزء مصوبات دانشگاه کوثر است ادامه داد: باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و ارتباط با صنعت و جامعه حرکت کنیم و امسال دانشگاه کوثربرای اولین بار در دو رشته مترجمی زبان عربی در مقطع کارشناسی و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه بافت خراسان شمالی برای گردشگری آماده است ادامه داد: دانشجوهای دانشگاه کوثر می‌توانند سفیر خوبی برای خراسان شمالی در شهر و استان خود باشند و افزود:  دانشگاه پیگیرآوردن رشته جدید مدیریت کسب و کارهای کوچک و گردشگری است و قبل از آن اندیشکده توریسم را در دانشگاه راه‌اندازی کردیم.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه نسل چهارم دانشگاه‌ها به سمت رشته هایی حرکت می‌کنند که در ارتباط با صنعت و جامعه باشند اظهار داشت: دانشگاه فارغ التحصیلان خود را رصد کرده است و هدف از انجام این کار حذف رشته‌هایی است که بازار کار ندارند و رفتن به سمت رشته‌های بین رشته‌ای و ارتباط با جامعه و صنعت است.

وی اذعان داشت: بودجه لازم برای تکمیل و بهره برداری پروژه آموزشی 19 مهر مبلغ 12 میلیارد تومان برآورد شده است که به سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد و ادامه داد: زمین پروژه 87 هکتار است و اعتبار ساخت پروژه آموزشی 19 مهر از سفر استانی مقام معظم رهبری تأمین شده است.

رییس دانشگاه کوثر  با تأکید بر اینکه امسال افزایش 27 درصدی بودجه داشته‌ایم گفت: با شرکت در مناقصه و قرار داد با پیمانکار جدید در صورت تخصیص بودجه یک بال ساختمان پروژه آموزشی 19 مهر تا پایان امسال افتتاح می شود و افزود: با سفر دکتر معصومه ابتکار مشاور امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به استان مبلغ 40 میلیارد تومان برای ایجاد دانشکده علوم انسانی و زیرساخت های لازم  تقدیم استاندار خراسان شمالی محمدعلی شجاعی شد.

دکتر علیرضا حسینی ضمن درخواست همراهی از خبرنگاران گفت: شاخص آموزش عالی و سرانه دانشجویی در استان نسبت به کل کشور پایین است و افزود: سرانه دانشجویی را با مذاکره و رایزنی و مستندات ارائه شده  تغییر خواهم داد.

وی ادامه داد: دانشگاه کوثر از زمان تاسیس تا کنون افتخارات زیادی درعرصه ملی و بین المللی کسب کرده است

از جمله کارهایی که در زمینه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه انجام شده است: انعقاد 3 قرارداد طرح پژوهشی برون دانشگاهی، برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی توسط کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و ادارات دولتی ، برگزاری دوره های مهارت افزایی، برگزاری بازدیدعلمی از مرکز فنی و حرفه ای شماره 1 بجنورد و حمایت از ایده‌های نو است.

گفتنی است در پایان این نشست دکتر علیرضا حسینی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و از خبرنگاران تقدیر کرد.

.