جلسه رییس دانشگاه کوثر با دبیر شورای استانی مبارزه با مواد مخدر

 

دکتر "محمدعلی رباط‌جزی" رییس دانشگاه کوثر با دکتر "احمد ریواده" دبیر شورای استانی مبارزه با مواد مخدر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر "محمدعلی رباط‌جزی" رییس دانشگاه در این جلسه ضمن اشاره به آمار دانشگاه‌های ویژه خواهران و براداران در دنیا افزود: دانشگاه کوثر همواره در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد و اثرات مواد مخدر اجتماعی  پیشرو بوده و در این زمینه جزء پاک‌ترین دانشگاه‌های سطح استان می‌باشد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه کوثر در این خصوص، کارگاه‌های برگزار شده، فعالیت کانون همیاران جوان در دانشگاه کوثر و فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته در این زمینه از جمله برنامه‌های متعدد ورزشی و کوهپیمایی دانشجویان را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان بسیار مؤثر دانست و از رویکرد علمی آقای دکتر ریواده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، نسبت به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر "احمد ریواده" دبیر شورای استانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد و نقشی که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه ایفا کنند، گفت: مسأله مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید  بیش از پیش  در دستور کار دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی و پژوهشی قرار بگیرد و راهکارهای عملی و کاربردی در این راستا ارائه گردد.

دبیر شورای استانی مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه فی ما بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه کوثر در زمینه اجرای کارگاه‌های آموزشی تخصصی، برگزاری فوق برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی، کارگاه‌های تربیت مربی و انجام طرح‌های مختلف پژوهشی توسط دانشگاه کوثر در سطح استان را مطرح نمود و بر اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک موضوع پژوهشی تأکید نمود.

 در پایان دکتر "آرزو اصغری"، رییس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه، گزارشی از وضعیت موجود امور مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشگاه کوثر را ارایه نمود.