جلسه حلقه صالحین مشترک بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه

جلسه حلقه صالحین مشترک بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه

جلسه حلقه صالحین مشترک بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه با حضور سرهنگ "رشید محمدی" در سالن اجتماعات دانشگاه کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر در آغاز این نشست سرهنگ "رشید محمدی" ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: " جنگ ایران و عراق یکی از شدیدترین منازعات پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید که تأثیرات عمده‌ بر ثبات منطقه، منازعه‌ی اعراب – اسرائیل، شاهراه نفتی غرب و دیگر منافع ابرقدرت‌ها  گذاشته است. این جنگ همچنین در عصر افول ابرقدرت‌ها، ظهور قدرت‌های منطقه‌ا‌ی و تحولات انقلابی به مثابه یک الگوی منازعه محسوب می‌شود و اهمیت نظری بسیاری داشته است. "

وی با استناد به مدارک و تصاویر ادامه داد:" در 200 سال اخیر(زمان حکومت قاجار) وسعت خاک ایران 700 هزار کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است و علت آن چیزی جز خیانت نبوده است."

 

سرهنگ"رشید محمدی" بیان داشت:"بحث امنیت داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردارند. امنیت داخلی یعنی هرگاه بتوانیم شرایطی را در کشور ایجاد کنیم که رفاه عمومی مردم برقرار شود و هیچگونه دغدغه و نگرانی کشور را تهدید نکند. امنیت خارجی برای تعامل و ارتباط با دنیا اهمیت دارد. ابعاد امنیت داخلی(ملی) شامل پنج بخش است:

  1. بعد سیاسی
  2. بعد نظامی
  3. بعد اقتصادی
  4. بعد اجتماعی
  5. بعد فرهنگی"

سرهنگ"رشید محمدی" گفت: " با روی کار آمدن دولت جمهوری اسلامی ایران دشمنان آسوده ننشستند و دنبال توطئه و بر هم زدن نظم اجتماعی بودند و هستند از کودتا گرفته تا جنگ مسلحانه داخلی و خارجی، آشوب‌هایی که در مقاطع مختلف صورت پذیرفت باید مردم آگاه باشند که دشمن امنیت ملی رو نشانه گرفته است."

وی در پایان سخنانش اذعان داشت:" ما با هیچ کشوری مشکل نداریم. اساتید فرمانده‌های جنگ هستند و دانشجویان افسران این جنگ می‌باشند. مقام معظم رهبری می فرماید: وزارت خزانه‌داری امریکا اتاق جنگ علیه ایران می‌باشد."

سپس جلسه با پخش کلیپی مربوط به امنیت ملی و سخنان"علی اکبر رائفی پور" به اتمام رسید .